• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

مهم‌ترین هدف رادیوتراپی؛ رسیدن بیشترین دوز اشعه به تومور و کمترین دوز اشعه به بافت‌های سالم

مسئول بخش رادیوتراپی کلینیک مهرانه مطرح کرد: مهم‌ترین هدف رادیوتراپی؛ رسیدن بیشترین دوز اشعه به تومور و کمترین دوز اشعه به بافت‌های سالم

مسئول بخش رادیوتراپی کلینیک مهرانه مطرح کرد:

مهم‌ترین هدف رادیوتراپی؛ رسیدن بیشترین دوز اشعه به تومور و کمترین دوز اشعه به بافت‌های سالم

مسئول بخش رادیوتراپی کلینیک مهرانه گفت: مهمترین هدف رادیوتراپی رسیدن بیشترین دوز اشعه به تومور و کمترین دوز اشعه به بافت‌های سالم مجاور است.

به گزارش روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان، جواد وزیرپناه، مسئول بخش رادیوتراپی کلینیک مهرانه در گفت‌وگو با خبرنگار این مجموعه اظهار کرد: با توجه به امکانات پیشرفته و فوق پیشرفته در این مرکز و ارائه خدمات باکیفیت به بیماران، به این حقیقت می‌توان دست یافت که مهرانه واقعا سرزمین مهربانی‌هاست.

وزیرپناه که از همان ابتدای فعالیت کلینیک رادیوتراپی مهرانه در این مرکز مشغول به کار شده است، اظهار کرد: مهمترین هدف رادیوتراپی رسیدن بیشترین دوز اشعه به تومور و کمترین دوز اشعه به بافت‌های سالم مجاور است.

وی با بیان این‌که برای رسیدن به این هدف (رسیدن کمترین دوز اشعه به بافت‌های سالم) بلاک‌هایی از آلیاژ سروبند در اتاق قالبگیری ساخته می‌شوند، تصریح کرد: از این بلاکها برای جلوگیری از رسیدن اشعه دستگاه رادیوتراپی به بافتها و ارگانهای سالمی که در مجاورت تومور قرار دارند استفاده می‌شود. 


مسئول بخش رادیوتراپی کلینیک مهرانه با اعلام این‌که درمان سرطان به شیوه رادیوتراپی درمانی طولانی مدت می‌باشد که معمولا تا چندین هفته ادامه می‌یابد، ادامه داد: بنابراین وضعیت قرارگیری بیمار زیر دستگاه باید ثابت باشد. برای رسیدن به این مهم از وسیله‌هایی به نام فیکساتور برای ثابت نگداشتن اندامی که هدف درمان است استفاده می‌شود. فیکساتور قبل از شروع درمان روی اندام مورد نظر قرار داده می‌شود و در حین درمان از آن استفاده می‌شود.
آخرین اخبار