• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

دفتر تهران (مهمانسرا)

دفتر تهران (مهمانسرا) مهرانه

معرفی دفتر و مهمان­سرای مهرانه در تهران

انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه از ابتدای فعالیتش در زنجان در سال ۱۳۸۵، چشم‌اندازی جهانی پیش روی خود ترسیم نموده بود. از این رو بود که در سال ۱۳۸۷، جهت رفاه حال بیماران تحت پوشش خود که در طی مسیر درمان به تهران مراجعه می‌کردند، اقدام به تاسیس یک مهمانسرا در تهران نمود. مهمانسرای تهران در مدت زمان اندکی تبدیل به میزبان هزاران نفر از بیماران و همراهانشان از سراسر ایران شد که در طول مدت اقامت خود در تهران، از کلیه‌ی خدمات رفاهی و اسکان و سلامت محور، به صورت رایگان بهره‌مند می‌شدند. مهمانسرای مهرانه تهران تا به امروز افتخار میزبانی بیش از ۵۰ هزار نفر روز بیمار را داشته است و امیدوار است بتواند از این طریق به رسالت اصلی خود که کاهش رنج مبتلایان به سرطان است جامه‌ی عمل بپوشاند.

دفتر مهرانه‌ی تهران نیز همزمان با آغاز به کار مهمانسرا، کار خود را با هدف فراهم نمودن خدمات بهتر به بیماران آغاز نمود. طی سال‌های اخیر دامنه‌ی فعالیت‌های دفتر مهرانه در تهران وسعت یافته است و اقداماتی نظیر برگزاری همایش‌ها، توزیع قلک، توزیع بنر و تاج گل، برگزاری بازارچه‌های خیریه و ...، با نظارت دفتر مهرانه تهران انجام می‌پذیرد. خیّرین تهران با اقدامات انسان‌دوستانه و عام‌المنفعه خود گامی بزرگ در جهت محقق شدن چشم‌انداز مهرانه، که تبدیل شدن به یک نام جهانی است، برداشته‌اند.

مهرانه در تهران در سه زیرگروه اصلی مهمانسرا، کمیته‌ی بانوان و کمیته‌ی جوانان به فعالیت می‌پردازد.

مهمانسرای مهرانه

انجمن خیریه مهرانه در سال ۱۳۸۷ جهت رفاه حال بیماران تحت پوشش خود که در طی مسیر درمان نیاز به دستگاه رادیوتراپی داشتند و برای ادامه درمان به تهران مراجعه می‌کردند، با همت خیّر بزرگوار جناب آقای دکتر تبیانی، اقدام به تاسیس مهمانسرای ۳۲ تخت­خوابه نموده است که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است. سالیانه بیش از ۱۱ هزار نفر-روز بیمار از مهانسرای مهرانه استفاده می‌کنند که کلیه خدمات رفاهی و اسکان به صورت رایگان به آن‌ها ارائه می‌شود. از زمان افتتاح سرای نیکان در مجاورت مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه در زنجان، مهانسرای تهران به صورت رایگان در خدمت بیماران مراجعه‌کننده از خارج و داخل ایران می‌باشد.

مسوًولیت این مجموعه از ابتدا بر عهده‌ی خیّر گرامی، جناب آقای محمد هاشم اسلامی بوده است. مهمانسرای مهرانه به همراه تیم کارکنان و خیّرین خود در سال ۱۳۹۶، پذیرای بیش از ۱۲۰۰۰ نفر-روز بیمار از اقصی نقاط کشور از قبیل استان‌های ایلام، لرستان، سمنان، هرمزگان، خوزستان، کرمان، کردستان، مرکزی، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، خراسان، مازندران و ... بوده است. مرکز مهمانسرای مهرانه ارتباط نزدیکی با مراکز درمانی و انجمن‌های مردم نهاد تهران نظیر دهش‌پور، محک، مهیار، بیمارستان امام خمینی(ره) و بیمارستان شریعتی دارد و بسیاری از بیماران با معرفی این مراکز به مهمانسرای مهرانه مراجعه می‌کنند.

آقای اسلامی، مسوًول مهمانسرای مهرانه تهران از پذیرش ۱۲۵۵۹ نفر روز بیمار مبتلا به سرطان در سال ۱۳۹۶ در این مرکز خبر می‌دهد و می‌گوید: «بیماران و همراهانشان از سراسر کشور برای بهره‌مندی از خدمات مراکز درمانی پایتخت، به تهران سفر می‌کنند، اما هزینه‌های هنگفت اسکان در تهران کام آن‌ها را تلخ می‌کند و مشکلی بر مشکلات آنان می‌افزاید. مهمانسرای مهرانه با هدف مرتفع ساختن این معضل شروع به خدمت‌رسانی کرده است و امید دارد که بیمار و همراهانش با اسکان رایگان در مهمانسرا، دغدغه‌ای جز انجام مراحل درمانی نداشته باشند».

در سال ۱۳۹۶و در سومین همایش خیرین مهرانه که در برج میلاد تهران برگزار شد، مهندس اصغر وثوق، بنیانگذار و مدیرعامل انجمن مهرانه از عزم جدی مهرانه برای گسترش خدمات در تهران خبر داد و عنوان کرد که مهرانه در نظر دارد تا با هدف حمایت از مبتلایان به سرطان سراسر کشور، مهمانسرای تهران را از ۳۲ تخت به ۱۵۰ تخت تبدیل نماید.

آدرس مهمانسرا: تهران، خیابان ستارخان، خیابان پاتریس، بلوار سروناز، خیابان امیری، پلاک ۲۱ .

شماره تماس مهمانسرا: ۶۶۹۰۸۴۰۳ – ۶۶۹۱۳۷۰۱ – ۰۲۱

کمیته‌ی بانوان تهران

کمیته بانوان مهرانه تهران از سال ۱۳۹۱ فعالیت رسمی خود را با هدف مددکاری بیماران، تهیه‌ی مواد غذایی و برگزاری جشن‌ها، بازارچه‌ها و مناسبت‌های مذهبی شروع کرد. این کمیته، متشکل از ۲۰ نفر عضو دائمی و ده‌ها نفر از بانوان خیّر تهرانی، از بدو فعالیت خود به خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به سرطان پرداخته است و با برپایی بازارچه‌های خیریه به نفع بیماران مبتلا به سرطان و تشکیل مستمر برنامه‌های سلامت محور نظیر کلاس‌های پیشگیری، سهم بسزایی در گسترش فعالیت‌های مهرانه در تهران داشته است.

به گفته‌ی سرکار خانم ثروت پارسا، مسئول کمیته بانوان تهران، مراسم خنده‌درمانی و سایر برنامه‌های متنوع فرهنگی و شاد به صورت هفتگی و با هدف ایجاد نشاط در بین مبتلایان به سرطان و همراهان آنان توسط خیرین و دست‌اندرکاران این کمیته برگزار می‌شود. بررسی وضعیت پرونده بیماران با هدف رفع مشکلات احتمالی آنان و ارائه خدمات مددکاری از جمله اقدامات خیّران کمیته بانوان مهرانه‌ی تهران می‌باشد.

شماره تماس جهت همیاری کمیته بانوان مهرانه: ۶۶۹۰۸۴۰۳ – ۶۶۹۱۳۷۰۱ – ۰۲۱

کمیته‌ی جوانان تهران

کمیته‌ی جوانان مهرانه تهران فعالیت خود را از تیر ماه سال ۱۳۹۴ آغاز کرد. در ابتدا این گروه با دعوت جناب آقای وثوق و با هدف دعوت از جوانان علاقه‌مند به امور خیر شکل گرفت. در ادامه و با گسترش دامنه‌ی فعالیت‌ مهرانه در تهران، این کمیته نیز با تمرکز روی حوزه‌هایی نظیر تبلیغات، شبکه‌های مجازی، رسانه‌، ورزش و فعالیت‌های عام‌المنفعه‌ی دیگر، به طور جدی‌تر وارد عمل شد. طی سال‌های اخیر، این کمیته تبدیل به یک گروه آماده و مشتاق به همیاری در تمام فعالیت‌های مهرانه در تهران شده است و همواره سهم قابل توجهی در برگزاری برنامه‌هایی نظیر همایش‌ها، افطاری‌ها، بازارچه‌های خیریه و ... را عهده‌دار بوده است.

کمیته‌ی جوانان مهرانه بر این باور است که فرهنگ کار خیر و فعالیت‌های داوطلبانه نشانگر رشد شخصیت و تمدن مردمان یک سرزمین است و امید دارد که مجموعه‌ی اقداماتش الگوی مناسبی برای جوانان علاقه‌مند در این حوزه گردد. این کمیته در راستای گسترش این فرهنگ و فعالیت‌های خود، از تمامی جوانان علاقه‌مند به این حوزه دعوت به همیاری می‌نماید.

شماره تماس جهت همیاری کمیته جوانان مهرانه: ۶۶۹۰۸۴۰۳ – ۶۶۹۱۳۷۰۱ – ۰۲۱

جستجوی آدرس مهرانه تهران از گوگل مپ:


آخرین اخبار