• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

🎗سپتامبر؛ماه هشدار و آگاهی سازی سرطان کودکان

🎗سپتامبر؛ماه هشدار و آگاهی سازی سرطان کودکان 🎗سپتامبر؛ماه هشدار و آگاهی سازی سرطان کودکان
👧 👦
متاسفانه سرطان فقط بزرگسالان را درگیر نمی‌کند و کودکان هم به سرطان مبتلا می‌شوند.اگر کودک شما به سرطان مبتلا شد،مهم است بدانید بسیار بعید است که شما یا فرزندتان بتوانید برای پیشگیری از آن کاری انجام دهید.پس بهتر است با شایع ترین سرطان های کودکان(که با بزرگسالان تفاوت زیادی دارد) و علائم هشداردهنده آن جهت کمک به تشخیص زودرس آشنا شویم.
🩸شایع ترین سرطان کودکان سرطان خون است که با ضعف،خستگی،رنگ پریدگی،خونریزی و کاهش وزن خود را نشان می‌دهد.لوکمی های حاد به سرعت پیشرفت می‌کنند و لازم است درمان به سرعت شروع شود بنابراین این علائم را به دقت به خاطر بسپارید.
🧠دومین سرطان شایع سرطان مغز و طناب نخاعی است که با سر درد،دو بینی و تاری دید،اشکال در گرفتن اشیا،تشنج و استفراغ خود را نشان می‌دهند.
👁رتینوبلاستوم:وقتی از بچه ها عکس با فلاش گرفته می‌شود مردمک ها در عکس قرمز دیده می‌شود اگر مردمک با عکاسی با فلاش در بچه ها به رنگ سفید بود باید به این بیماری شک کرد.
🦴سرطان استخوان:درد استخوان که شب ها بدتر می‌شود و تورم استخوان جز علائم هستند.
☄️تومور ویلمز :کلیه را درگیر کرده و با تورم شکم،کاهش اشتها و درد شکم خود را نشان می‌دهد.

💯داشتن علائم فوق به صورت ۱۰۰ درصد نشان دهنده بیماری سرطان نیست و می‌تواند در سایر بیماری ها نیز دیده شود.در صورت داشتن هر کدام از علائم فوق آن را جدی بگیرید و به پزشک خود مراجعه کنید.
🧒  👶 
آخرین اخبار