• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

گزارش همدلی زنجان از نشست مطبوعاتی مدیرعامل مهرانه۱۴۰۰/۲/۱۹

گزارش همدلی زنجان از نشست مطبوعاتی مدیرعامل مهرانه۱۴۰۰/۲/۱۹

گزارش همدلی زنجان از نشست مطبوعاتی مدیرعامل مهرانه۱۴۰۰/۲/۱۹ گزارش همدلی زنجان از نشست مطبوعاتی مدیرعامل مهرانه۱۴۰۰/۲/۱۹ 


مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان گفت: بیشترین فراوانی مراجعات بیماران سرطان از استان زنجان در زنان سرطان سینه و در مردان سرطان دستگاه گوارش است.
به گزارش همدلی‌زنجان؛ اصغر وثوق در نشست خبری ظهر امروز، با بیان اینکه آخرین بررسی صورت گرفته گویای این واقعیت است که سرطان سینه در زنان بالاترین میزان فراوانی را داشته است، اظهار کرد: در سال ۹۳ نیز بررسی صورت گرفته بیشتری فراوانی مربوط به این دو سرطان بود. سرطان سینه در زنان خانه دار استان بالاترین فروانی را داشته است.
وی از بروز مشکلات مالی در این مرکز خبر داد و افزود: طی اسفند سال ۹۸، هزینه پرداخت شده برای تامین داروهای بیماران سرطانی ۵۵۰ میلیون تومان بود. این رقم در اسفند سال گذشته به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید که افزایش سه برابری را نشان می دهد.
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان  یادآور شد: درآمد انجمن مهرانه در سال ۹۸، ماهانه بطور میانگین یک میلیارد تومان بوده است. درآمد مهرانه در سال ۹۹، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در ماه برآورد شده است. این درحالی است که هزینه های بیماران سرطانی با توجه به افزایش هزینه داروها و… افزایش بسیار زیادی پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه در سال جاری برای تامین داروهای بیماران به یک میلیارد و ۷۰۰  تا ۲ میلیارد تومان در ماه نیاز است، خاطرنشان کرد: اولویت اصلی این انجمن تامین هزینه داروی بیماران است که در صورت عدم تحقق این مهم، مشکلاتی عدیده ای به وجود می آید.
وثوق برنامه های آینده این انجمن را بهره گیری از ظرفیت ها و مشارکت های مردمی برای پیشبرد برنامه های خود عنوان کرد و افزود: طبق برنامه ریزی انجمن تا ۶ ماه آینده دستگاه Pet-scan” آزمایش تصویری” دستگاه فوق پیشرفته تشخصی، در این مرکز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی گفت: برای خرید این دستگاه و دستگاه جانبی آن ۱۵ میلیارد تومان با ارز دولتی هزینه شده که ۶ میلیارد تومان آن به دلیل مشکلات مالی از طریق وام بانکی تامین شده است که با تحقق این مهم به تشخیص دقیق کمک فراوانی می کند.
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان همچنین از خرید دستگاه سایبرنایف خبر داد و خاطرنشان کرد: این دستگاه فوق پیشرفته درمانی است که در مدت حداکثر سه ساله مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
گفتنی مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه برای تامین نیازهای درمانی بیماران مبتلا به سرطان، در زمینی به مساحت ۱۸ هزارو ۹۰۰ مترمربع طراحی و احداث شده و از این وسعت، ۱۲ هزار مترمربع به فضاهای تحقیقاتی، آموزش و پیشگیری، تشخیصی و درمانی و همچنین یک هزارو ۸۰۰ مترمربع نیز به فضای اقامتی (مهمانسرا) اختصاص داده شده است.


با ما همراه باشید در: 
‏🆔: @mehranehcharity
‏http://www.mehranehcharity.ir
آخرین اخبار