• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

مصاحبه با مدیر عامل مهرانه، در شبکه سلامت

مصاحبه با مدیر عامل مهرانه، در شبکه سلامت انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان (مهرانه) نه فقط بیماری سرطان، بلکه در حوزه مدیریت بیماری سرطان فعالیت می کند.

مصاحبه با مدیر عامل مهرانه، در شبکه سلامت

مصاحبه با مدیر عامل مهرانه، در شبکه سلامت 

انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان (مهرانه) نه فقط بیماری سرطان، بلکه در حوزه مدیریت بیماری سرطان فعالیت می کند.


با توجه به اینکه بیماری سرطان پر هزینه و دوره درمان طولانی دارد و در همه دنیا هم سرطان توسط خیریه ها مدیریت می شود و این امر فقط مربوط به ایران ما و یا زنجان نیست. مثل موسسه مادام کوری کشور انگلستان یا Iscc در کالیفرنیای امریکا با کمک های مردمی و خیریه ها عجین است

ایشان در ادامه اظهار داشتند:
عمل به وظیفه شرعی و الهی ما را بر آن داشت که در مهرانه قدم نهیم خیریه با خیر معنا می یابد نخبه های فرهنگی، علمی، اقتصادی ... زنجان، همه و همه و با جلب حمایت های گسترده اعتماد مردمی؛ ١٢٠ هزار نفرخیر در دنیا نسبت به جمعیت خودمان بی نظیر است.
هر کس اعم از اینکه قلک، یا پول میلیاردی دهد خیر مهرانه است.
در سال گذشته مردم زنجان ماهیانه دو میلیارد و دویست میلیون تومان به مهرانه کمک نقدی و غیر نقدی کردند. سرطان آنقدر بزرگ است که این مبلغ هم کفاف هزینه های بیمار را با توجه به تورم کنونی، نمی دهد.

در ادامه مصاحبه مدیر عامل مهرانه چنین بیان داشت که؛ هیچ بیمار مبتلا به سرطان استان زنجان مشکلی از نظر تامین دارو و درمان ندارد.
در حوزه درمان؛ کلینیک ١٤ هزار متر مربعی با دو دستگاه رادیو تراپی و ٤٢ تخت شیمی درمانی، دستگاه سی تی با لیزر پنج نقطه و نهایتا مهمانسرای زنجان و تهران که همه از امکانات آن بهره مندند.

وی با بیان اینکه؛ ٤ سال است که با موضوع پیشگیری توانستیم شتاب ابتلا به سرطان را در استان به صفر برسانیم از سال ١٣٩٤ طبق آمار علمی گرفته شده؛ عواملی که بیماران را به سمت مهرانه سوق می دهد شناسایی و در صدد رفع آن بر آمدیم و در ٤ حوزه ی تغذیه، سرطان سینه، دخانیات و ورزش همگانی که ٤ سال است تعطیل نشده و گاها هزار نفر شرکت کننده دارد. ٣٢٠٠٠ نفر از بانوان از آموزش پیشگیری بهره مند شده اند و ٣٥٠٠٠ دانش آموز دبستانی از  آموزش تغذیه سالم توسط کارشناسان تغذیه برخوردار شده اند
که این اقدامات،شتاب ابتلا به سرطان در زنجان را کاهش داد. 

ایشان همچنین گفتند؛ دلیل موفقیت توکل اولیه بود که از خداوند استعانت کردیم و با تمسک به آیات قرآن شروع کردیم و اخلاص خیرین مهرانه سبب شد که موفقیت های عظیمی کسب کنیم و اعتماد مردمی به شکل گسترده باعث کسب موفقیت هایی شدکه در ایران ومنطقه و دنیا بی نظیر است.حتی بازدید کننده هایی که از کشورهای اروپایی آمده بودند اظهار داشتند که در دنیای اول هم بی نظیر است.
مهندس وثوق در این مصاحبه اظهار کردند؛ ٨٠ تا ١٠٠در صد هزینه ی،  بیمارِ زنجان توسط مهرانه تامین می شود و این در حالی است که تورم روی قضیه تاثیر نگذارد.
در دفاتر هفتگانه استان زنجان و در همه شهرهای استان دفتر فعال داریم و در سه شهر خارج از استان؛ تکاب از آذربایجان غربی، میانه از آذربایجان شرقی و بیجار از استان کردستان نیز دفتر نمایندگی داریم. 
کمک های مردمی مانع از این شد که بیمار مبتلا به سرطان فرش و ماشین خانه اش را بفروشد من دست خیرین مهرانه را می بوسم. 
٩٩درصد خیرین مهرانه زنجانی هستند.

ایشان در ادامه گفتند؛ که از ایرانیان عزیز و هم استانی ها درخواست می کنم که از تجربه گرانسنگ مهرانه در مراکز استان ها و توسط مردم استان ها مهرانه مانندی، را با انسان های وارسته، مورد قبول و قابل اعتماد راه اندازی کنند و ما فرمول این قضیه را در اختیارشان قرار می دهیم.
یکی از چشم اندازهای مهرانه همین است که فرهنگ مهرانه را گسترش دهیم 


مدیر عامل #مهرانه در این مصاحبه گفت:
مردم زنجان در زمینه کار خیر تفاوت خاصی دارند باورهای اعتقادی ما می گوید که همه فطرت خدایی دارند من از پایتخت شور و شعور حسینی می آیم شعور حسینی مردم زنجان خودش را در مهرانه متبلور کرد. دسته عزاداری به آن عظمت نشان می دهد که مردم همه کار می توانند بکنند معنویت ابا عبدالله الحسین و معنویت مردم زنجان این پروژه عظیم به بار نشسته است.

مدیر عامل مهرانه گفت: ما کلینیکی را راه اندازی کردیم که بخش رادیو تراپی و شیمی درمانی و آزمایشگاه برقرار است بخش رادیو تراپی دو دستگاه های انرژی دارد و فرصت و ظرفیت اکسترا بر مردم زنجان دارد و  از این ظرفیت برای کل ایران استفاده می کنیم از سراسر ایران در رادیو تراپی #مهرانه پذیرش می شوند و مانند زنجانی ها ریالی دریافت نمی کنیم. ولی در مورد دارو به لحاظ محدودیت منابع، فقط داروی بیماران زنجانی زا تامین می کنیم.
شیمی درمانی هم رایگان است مهرانه با کلمه رایگان عجین است. کسی که استان زنجانی باشد برای دارو و درمان و غیر زنجانی، برای رادیوتراپی وشیمی درمانی و آزمایشگاه و هتل مهرانه زنجان و مهمانسرای مهرانه تهران هزینه ای نخواهد پرداخت و تا زمانی که نَفَسِ مان بر می آید این مسئله رایگان بودن را جاری و ساری نگه می داریم.

مهندس وثوق همچنین در این مصاحبه از خیری یاد کرد که کره زمین هر چند قرن یکبار چنین انسانی را به خود می بیند؛ خیری که از طبقه پایین جامعه است و ٤٠ هزار تومان از کمیته امداد امام خمینی(ره) دریافت می کند که تمام دارایی خودش را که یک خانه، معادل ارزش ریالی ٥٠ میلیون تومان فروخته شده و سفارش همسر که احسان هر دویشان شود و فروش وسایل خانه به ارزش ٥٠٠ میلیون تومان را به مهرانه اهدا کند لعبتی که ما داریم و اکازیونی که مهرانه دارد که لنگه اش در دنیا هم نیست او همه دارایی اش و همه هست و نیستش را به #مهرانه بخشید. 

همچنین در این مصاحبه مدیر عامل مهرانه اظهارکرد؛امکانات خیرین ما در دنیا بی نظیر است، کمکی که از مردم زنجان می گیریم بی نظیر است، کلینیکی که ساخته شده و به اعتراف سفیری از هلند، "زیباترین جایی که در ایران دیدم" که می تواند قطب گردشگری هم تلقی شود.
لیزر پنج نقطه که در زنجان است و در منطقه نیست؛ ایثار مردم زنجان که ٤ سال است کلینیک برقرار است و ١٨ میلیارد تومان خدمات رایگان ارائه شده است.
بیمار مبتلا به سرطان اگر نسخه ٥٠میلیونی داشته باشد دغدغه مالی ندارد یا پروتز یک جوان با ٥٢ میلیون تومان هزینه.
در پایان ایشان گفتند: ما دوست داریم هیچ کس به لحاظ فقر مالی و سرطان از دنیا نرود.
هیچ کس به لحاظ فقر فرهنگی به سرطان مبتلا نشود
قشر عظیمی از جوانان مهرانه بر این باور هستند با این شعار " که بی شک مهرانه نامی جهانی خواهد شد"

آخرین اخبار