• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

"حاج محمد حدیدیان"، شهروند زنجانی که خوب بودن و مهربانی را برای خدمت به همنوع برگزید

"حاج محمد حدیدیان"، شهروند زنجانی که خوب بودن و مهربانی را برای خدمت به همنوع برگزید آدم های خوب خودشان نخواستند بد باشند و اینروز ها در کنار مهرانه چقدر آدم های خوب مثل "حاج محمد حدیدیان" هست که خوب بودن و مهربانی را انتخاب کرده اند...!

"حاج محمد حدیدیان"، شهروند زنجانی که خوب بودن و مهربانی را برای خدمت به همنوع برگزید

"حاج محمد حدیدیان"، شهروند زنجانی که خوب بودن و مهربانی را برای خدمت به همنوع برگزید

آدم های خوب خودشان نخواستند بد باشند و اینروز ها در کنار مهرانه چقدر آدم های خوب مثل "حاج محمد حدیدیان" هست که خوب بودن و مهربانی را انتخاب کرده اند...!

آدم ها هم میتوانند به بهترین نحو خوب باشند و هم بد! اگر آدمی را پیدا کردید و میبینید که خوب است؛ باور کنید این انتخاب خودش بوده! خودش خواسته که بد نباشد...!

خوب بودن از بد بودن سخت تر است؛ وگرنه خوب ترین آدم روی این کره ی خاکی هم میتواند تبدیل شود به بدترین و بی تفاوت ترین آدم روی زمین، پس اگر کسی خوب است این انتخابش بوده نه جبر و سرنوشت!

آدم های خوب آدم هایی هستند که نسبت به درد ها و ناراحتی های هم نوعِ خود، بی تفاوت نیستند. نمیتوانند خود را به کوچه ی علی چپ بزنند و بعد هم در دل خود بگویند" بیخیال من خودم هزار جور مشکل و درد بی درمان دارم" این آدم ها نمیتوانند پا روی پا بیندازند و بگویند" چرا فقط من کمک کنم؟ چرا بقیه کاری نمیکنند؟" 

این آدم ها برای خوبی کردن،چُرتکه نمی اندازند...! منتظر نمی مانند تا دیگری بیاید و کاری کند، کمترین توقع را از دیگران دارند و بیشترین انتظار را از خود برای مفید بودن و خوبی کردن، دارند.

این آدم ها، آدم هایی هستند که کمتر انتقاد میکنند و بیشتر راه چاره میسازند و وارد عمل میشوند! کمتر گله و شکایت میکنند و بیشتر تلاش...! و شاید مهمترین ویژگی آدم های خوب این باشد که خوبی های خود را جار نمیزنند و توقع پاداش ندارند.  

نمیتوانند اینگونه باشند چون خوب بودن را انتخاب میکنند و ترجیح میدهند  تا جایی که در توان دارند مفید باشند حتی اگر کم باشد! آدم های خوب آدم هایی هستند که ثمره ی زحمت خودشان را هر چقدر که باشد کم و زیاد وسط سفره ای میگذارند برای کمک به دیگران...! ثمره ای که شاید زحمت هشتاد ساله داشته باشد و بیشتر از آن...!

این آدم ها هم میتوانند پای اموال مادی و معنوی خود سخت و محکم بمانند و بگویند"چرا من زحمت هایم را به باد دهم؟" ! میتوانند بیخیال باشند و در کوچه ی علی چپ گیر کنند اما در اصل قدر زحمت هایشان را فهمیده اند و راز زندگی و انسانیت را خوب یاد گرفته اند ؛ اینکه زحمت هایت را در راه انسانیت و کمک به هم نوع؛ خرج کنی!

یکی از این آدم های خوب حاج محمد حدیدیان است ؛ بیش از هشتاد سال سن دارد.بازاری است و ساختمان حدیدیان مهرانه اهدایی از اوست.به گفته ی "خودش زحمت هشتاد ساله اش است که این ساختمان را به مهرانه هدیه کرده و خزانه دار مهرانه است."

آدم های خوب خودشان نخواستند بد باشند و اینروز ها در کنار مهرانه چقدر آدم های خوب هست که خوب بودن و مهربانی را انتخاب کرده اند...!

اینجا مهرانه خانه ی مهربانی ست.

یاداشت✍️: آیدابیات

"روابط عمومی انجمن مهرانه"

آخرین اخبار