• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

پرونده 8 بیمار مبتلا به سرطان مهرانه تکمیل شد

در بازدید از منازل بیماران مبتلا به سرطان ساکن روستاهای هدف زنجان و ماهنشان؛ پرونده ۸ بیمار مبتلا به سرطان مهرانه تکمیل شد

پرونده 8 بیمار مبتلا به سرطان مهرانه تکمیل شد در بازدید از منازل بیماران مبتلا به سرطان ساکن روستاهای هدف زنجان و ماهنشان؛


پرونده 8 بیمار مبتلا به سرطان مهرانه تکمیل شد


روزهای پنجشنبه و جمعه (5 و 6 مهر97) با حضور مددکار اجتماعی واحد بازدید کمیته مددکاری مهرانه در روستاهای "باغلوجه"، تلخاب"، "پاپایی"، "آلاچمن"، "اوغول بیگ اولیاء"، "اندآباد سفلی" و "دره لیک" شهرستان زنجان و روستای "تقی کندی" ماهنشان پرونده 8 بیمار که به تازگی در دفتر مرکزی مهرانه نسبت به تشکیل پرونده اقدام کرده اند تکمیل شد.


"سیدرضا" بیمار مبتلا به سرطان مری ساکن روستای "آلاچمن" که به دلیل بیماری قادر به ادامه فعالیت در شغل کشاورزی را ندارد چند سالیست که از طریق فرشبافی 2 دختر خود روزگار می گذراند؛ آنان اگر هنر کنند تا پایان سال می توانند یک فرش را ببافند و بفروشند آن هم به قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان!


دختران سیدرضا باید علاوه بر فرشبافی و نگهداری از پدر، مادرشان را که مشکل کلیوی دارد را برای دیالیز تا زنجان همراهی کنند. همسر سیدرضا نیازمند است هر هفته 3 مرتبه برای دیالیز شدن به مراکز درمانی زنجان مراجعه کند. دختران با اینکه در تامین مایحتاج اولیه زندگی خود دچار مشکلند می گویند: همین که مهرانه هزینه داروهای پدر مبتلا به سرطانشان را که زمین گیر شده است را تهیه کند کافیست. 


مادر بیمار جوان مبتلا به سرطان تخمدان ساکن روستای "تقی کندی"، ماهنشان به اسم  "زهرا"، نیز با اشاره به مشکلات خود به مددکار اجتماعی مهرانه عنوان می کند: پدر زهرا 4 سال پیش به دلیل سکته قادر به حرکت و ایستادن بر روی پای خود نیست، به دلیل پرستاری از زهرا و پدرش دیسک کمر گرفته ام، وضعیت مالی مان هم خوب نیست چرا که نان آور خانه مان حتی نمی تواند کارهای شخصی خود را انجام دهد.


"صونا خان احمدلو"، از مددکاران مهرانه با بیان اینکه عمده بیماران مبتلا به سرطان به دلیل بالا بودن هزینه های دارو و درمان سرطان با مسائل معیشتی دست و پنجه نرم می کنند، معتقد است که خانواده‌ها و همراهان بیماران دیر یا زود دچار مشکلات روحی و روانی می‌شوند که قطعا نیازمند کمک جامعه برای بهبودی شرایط هستند.


"روابط عمومی انجمن خیریه مهرانه"
آخرین اخبار