• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

در راستای انجام وظیفه در بارگاه با عظمت حضرت ابا عبدالله الحسین تعدادی از مهمانان حسینیه ی اعظم در مهمانسرای مهرانه اسکان یافتند.

میزبانی مهرانه از میهمانان حسینیه ی اعظم زنجان در راستای انجام وظیفه در بارگاه با عظمت حضرت ابا عبدالله الحسین تعدادی از مهمانان حسینیه ی اعظم در مهمانسرای مهرانه اسکان یافتند.

در راستای انجام وظیفه در بارگاه با عظمت حضرت ابا عبدالله الحسین تعدادی از مهمانان حسینیه ی اعظم در مهمانسرای مهرانه اسکان یافتند. میزبانی مهرانه از میهمانان حسینیه ی اعظم زنجان 

در راستای انجام وظیفه در بارگاه با عظمت حضرت ابا عبدالله الحسین تعدادی از مهمانان حسینیه ی اعظم در مهمانسرای مهرانه اسکان یافتند.

اسکان میهمانان اسکان یافته در سرای نیکان مهرانه از اقصی نقاط کشور، فرصتی فراهم آورد تا آنان از موزه کارهای خیر مردم زنجان که به مامنی برای بیماران مبتلا به سرطان سراسر کشور تبدیل شده است بازدید کنند.

در این بازدید "اشکان کاظمی"به عنوان اعضای این گروه توضیحاتی از روند تاسیس و شکل گیری مهرانه بر اساس آموزه های دینی و برگرفته از فرمایشات قرآن کریم ارائه دادند.

خدمات بشردوستانه مهرانه بدون توجه به دین، نژاد، مذهب و ملیت بیماران شامل حال بیماران مبتلا به سرطان کشورهای عراق و جمهوری آذربایجان شده است. بنیانگذاران و دست‌اندرکاران این مجموعه با تدوین برنامه‌‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در جهت تحقق برنامه‌ها و اهداف خود گام‌های بلند و تاثیرگذاری برداشته‌اند به طوری که بر اساس هدف‌گذاری‌‌ها این مجموعه در آینده‌ای که دور از ذهن هم نیست به مرکز توریسم درمانی (توریست درمانی) تبدیل خواهد شد.

رادیوتراپی یکی از روشهای درمان سرطان و یا کنترل سلولهای بدخیم میباشد که میتواند همراه با جراحی ، شیمی درمانی و گاهی به تنهایی استفاده شود. بدین منظور، مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه در سال 93 با همت خیرین انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان اقدام به خرید دستگاه رادیوتراپی (مدل انکور) از شرکت زیمنس آلمان به مبلغ ۴ میلیارد و 900 میلیون تومان کرده است که یکی از پیشرفته ترین دستگاههای رادیوتراپی موجود در ایران میباشد. به منظور رفاه حال بیماران دستگاه دوم نیز به مبلغ ۴ میلیارد و 900 میلیون تومان با یاری خیرین گرامی آقایان مهندس مهدی شهیدی و مهندس حامد منصوری خریداری شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است. طراحی فضای مورد نظر برای استقرار دستگاه رادیوتراپی آرامش خاصی را به بیمار میدهد چرا که ترکیبی از دو رنگ صورتی و سفید متمایل به شیری است. آسمان مجازی یکی از بهترین ایده ها در زمینه های دکوراسیون داخلی اتاق درمان میباشد که از نظر بصری برای بیمارانی که مشغول درمان با دستگاه رادیوتراپی هستند محیطی آرامش بخش و پنجرهای زیبا رو به طبیعت و آسان را به ارمغان می آورد.

انجمن خیریه مهرانه سرای نیکان را در کنار مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه کرده است که دارای21 سوییت مجهز بوده و مطابق با استانداردهای هتل های ۴ ستاره طراحی شده است را با یاری بنیاد مرحوم حاج احمد مهدوی برای اولین بار در ایران احداث کرده است.

این هتل به بیمارانی که از مناطق دوردست داخل استان و خارج ازاستان برای درمان به این مرکزمراجعه مینمایند اختصاص داده شده است که از این عزیزان با ارائه خدماتی همچون (صبحانه، ناهار، شام) و سایر خدمات رفاهی پذیرایی میشود و کلیه این خدمات رفاهی به صورت رایگان عرضه میگردد. 

بر اساس برآوردهای انجام گرفته و به برکت لطف و عنایت پروردگار و یاری خیران زنجانی و مدیریت اصولی و منسجم حاکم بر مهرانه، بخش شیمی‌درمانی این مجموعه به همراه آزمایشگاه فوق تخصص به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید که در راستای ارائه خدمات باکیفیت و رایگان به بیماران رنجور و درد کشیده بسیار مؤثر خواهد بود. البته بخش شیمی درمانی با حدود 48 تخت این مجموعه از یکم مهر ماه به صورت آزمایشی اقدام به پذیرش بیمار کرده ولی به صورت رسمی افتتاح نشده است.

مهرانه تنها به درمان و صرف هزینه‌های سرسام‌آور از محل کمک‌های مردمی اکتفا نکرده است و با ایمان به جمله "پیشگیری بهتر از درمان است" با تشکیل کمیته آموزش و پیشگیری سعی در عملیاتی کردن این مهم دارد. به طوری که در حال حاضر آموزش دختران و بانوان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ترویج مصرف غذای سالم در سطح شهر، نهادینه کردن توجه به تغذیه سالم با حضور مدرسان مهرانه در مدارس مقاطع ابتدائی، ترویج ورزش همگانی، جلوگیری از استعمال سیگار و دخانیات را در دستور کار جدی قرار داده است و بسیاری از دستگاه‌های دولتی را در جهت گام‌های طلایی در حوزه سلامت جامعه را برداشته است. 

بر اساس آخرین آمارها از ابتدای فعالیت تا اوایل سال 96 کمیته آموزش و پیشگیری این انجمن(سال 94)، در جهت ارائه خدمات آموزش و پیشگیری از ابتلا به سرطان بیش از 28 هزار دانش‌آموز در مدارس و بیش از 11 هزار نفر از بانوان زنجانی با حضور در کارگاه‌ها و کلاس‌ها از آموزش‌های حوزه پیشگیری بهره‌مند شده‌اند.

"روابط عمومی انجمن خیریه مهرانه"
آخرین اخبار