• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

از اهداء کلام الله مجید با خط نستعلیق هنرمند تکابی تا تامین بخشی از لوازم التحریر دانش‌آموزان توسط زوج خیر زنجانی

با برگزاری ۶ روزه نخستین نمایشگاه دستاوردهای ۱۲ ساله مهرانه در کارخانه کبریت صورت گرفت؛ از اهداء کلام الله مجید با خط نستعلیق هنرمند تکابی تا تامین بخشی از لوازم التحریر دانش‌آموزان توسط زوج خیر زنجانی

از اهداء کلام الله مجید با خط نستعلیق هنرمند تکابی تا تامین بخشی از لوازم التحریر دانش‌آموزان توسط زوج خیر زنجانی با برگزاری 6 روزه نخستین نمایشگاه دستاوردهای 12 ساله مهرانه در کارخانه کبریت صورت گرفت؛

از اهداء کلام الله مجید با خط نستعلیق هنرمند تکابی تا تامین بخشی از لوازم التحریر دانش‌آموزان توسط زوج خیر زنجانی

نخستین نمایشگاه دستاوردهای 12 ساله مهرانه از 10 تا 15 شهریور با هدف معرفی خدمات بشردوستانه در قالب 30 غرفه متشکل از کمیته‌ها، واحدها و دفاتر شهرستانی مجموعه در محل کارخانه کبریت سابق زنجان برگزار و با استقبال مطلوب مردم و شهروندان و به ویژه هنرمندان عرصه تئاتر، موسیقی، خطاطی و ... همراه شد.

اهدای 14 نهال زیتون از سوی "حاج انعام محمدی"، باغدار نمونه طارمی از روستای "دستجرده"، اهدای فیش عمره مفرده 3 عضو از خانواده بیگدلی، اهدا فرش دستبافت منقش به آرم مهرانه توسط "مهنوش زارعی"، هنرمند 18 ساله تکابی، اهداء سه جزء کامل و بخشی از جزء چهارم کلام الله مجید با خط نستعلیق هنرمند گرامی"عزیز مدنی"اهل تکاب و اهدای 2 دانگ از یک آپارتمان 180 متری واقع در منطقه کوچمشکی زنجان به انجمن مهرانه از سوی شهروند نیک اندیش زنجانی در نمایشگاه دستاوردهای 12 ساله انجمن از هدایای نیک اندیشان مهرانه ای بود که در همه حال یاری گر بیماران مبتلا به سرطان هستند.

غرفه آموزش تحصیلی انجمن مهرانه با توجه به آغاز سال تحصیلی 97-98 و بازگشایی مدارس در مهر ماه، این تابلو به منظور تهیه لوازم التحریر و لباس فرم دانش آموزان تحت پوشش مهرانه، با بهره‌گیری از ایده هنرمندانه یکی از خیرین و همراهی هنرمند پیشکسوت؛ استاد وفائیان برای حمایت از دانش آموزان تحت پوشش تابلویی با عنوان "به درخت مهربانی مهرانه؛ انگشت مهر بزنیم" تهیه کرده بود و برگ های درخت را انگشتان مهر شما عزیزان تشکیل می‌داد. که "شکیلا" و "فرشاد"، عروس و داماد زنجانی در سومین روز زندگی مشترک خود به عنوان نخستین خیر بخشی از هدیه جشن عروسی خود را برای تهیه لوازم التحریر به دانش آموزان واحد آموزش تحصیلی مهرانه هدیه کردند.

البته قرار هست این تابلو در مراسم های بعدی مهرانه به نفع دانش آموزان تحت پوشش واحد آموزش تحصیلی به مزایده گذاشته می شود.

همچنین "مهرانگیز رئیسی"، بانوی خیر مهرانه ای مقیم آلمان با حضور در نمایشگاه دستاوردهای مهرانه با بیان اینکه در مهرانه همه عاشق اند و سرشار از محبت تاکید کرد که از داشته هایی که خدا به ما داده به بنده های خدا هدیه می دهیم.

وی که از طریق یکی از خویشاوندان خود با رسالت های انجمن مهرانه آشنا شده و در نخستین گام سند یک باب آپارتمان شخصی خود در تهران را به نام مهرانه زده است، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان نیز با صحبت از انجمن خیریه مهرانه و دلسوزان مجموعه برای کاهش درد و آمال بیماران مبتلا به سرطان، 5 نفر از مسلمانان مقیم آلمان (یک عراقی، 3 ترکیه ای و یک ایرانی) را تشویق کردم تا 5 شب بیماران مبتلا به سرطان ساکن سرای نیکان را از دور و با پرداخت هزینه های افطاری میهمان کنند که برایم فرح بخش بود.

این خیر که اصالتا میانه‌ای می باشد، اعلام کرد: در نظر دارم سند یک باب از منزلم را هم به نام مهرانه بزنم تا آخرتم را بسازم.

"مجتبی نوری"، فرماندار ماهنشان نیز در بازدید از نخستین نمایشگاه دستاوردهای 12 ساله مهرانه، این مجموعه را آبروی زنجان و ایران دانست که در سح ملی و بین المللی عملکرد قابل قبولی در سطح خدمت رسانی به بیماران مبتلا به سرطان داشته است.

وی همچنین اعلام کرد: به عنوان نماینده دولت درماهنشان، آماده خدمتگزاری به مهرانه‌ به ویژه در عرصه بهداشت و درمان هستیم.

"علی فرامرزلو"، شهردار دندی نیز در این بازدید با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ مهرورزی و آئین نوعدوستی در زنجان با وجود مهرانه عنوان کرد: مهرانه؛ حاکی از حس خوب زنجانی ها به همنوع است.

"رحمان برزگر"، رئیس شورای شهر دندی نیز با قدردانی از بانیان و دست اندرکاران ساخت و احداث مهرانه و حامیان آن مجموعه حضور پرشور مردم در نخستین نمایشگاه دستاوردهای 12 ساله مهرانه را ستودنی دانست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز در این بازدید، زیبایی مهرانه را به حضور یکدل زنان و مردان خیر در کنار یکدیگر برای کاهش درد بیماران مبتلا به سرطان دانست و گفت: مهرانه به عنوان شاخص‌ترین تشکل مردم نهاد استان زنجان، زمینه پیشرفت اجتماعی را فراهم آورده است.

علی کاظمی اقدامات بشردوستانه صورت گرفته در مهرانه را مصداق ایثار واقعی اعلام کرد و افزود: زیبایی مهرانه به حضور یکدل زنان و مردان خیر در کنار یکدیگر برای کاهش درد بیماران است.

وی با بیان اینکه مهرانه به عنوان شاخص‌ترین تشکل مردم نهاد استان زنجان، زمینه پیشرفت اجتماعی را فراهم آورده است، تصریح کرد: آنقدر فعالیتهای مهرانه قابل احترام است که اگر هم نواقصی در آن وجود داشته باشد که البته ندارد، قابل مشاهده نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به چشمگیر بودن فعالیتهای پیشگیری مهرانه جهت ارتقا سطح سلامت جامعه عنوان کرد: همینکه برای تحقق اهداف آموزش و پیشگیری متخصص و فوق تخصص برای مردم وقت صرف می کنند ارزشمند است.

کاظمی با بیان اینکه قلوب شکسته دعاگوی بنیانگذاران و خیرین مهرانه است، انجام کوچکترین کار خیر در جای جای مهرانه را ارزشمند و دارای ثواب دنیوی و اخروی دانست.

"سیف‌اله عبداللهی"، مدیر اجرایی دفتر مرکزی مهرانه نیز در این دیدار با تشریح نحوه خدمات مربوط به تشکیل پرونده و خدمات دارو و درمان به بیماران مراجعه کننده در مرکز زنجان ابراز کرد: مهرانه تا به امروز طبق اساسنامه از هیچ کمکی برای برطرف شدن مسائل و مشکلات بیماران دریغ نکرده و هر آنچه از دستش برآمده به مراجعه کنندگان ارائه کرده است.

همچنین "مهناز صنعتکار"، مسئول کمیته تبلیغات و مسئول برگزاری نمایشگاه دستاوردهای 12 ساله مهرانه نیز ضمن تاکید بر لزوم افزایش همکاری‌های این مجموعه با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به ویژه در آستانه ماه محرم گفت: در صورت موافقت بنیاد شهید در صددیم تا برای توسعه فعالیت های تبلیغاتی و اطلاع رسانی مهرانه طرح "توسعه تبلیغات خانه به خانه" را با اولویت قرار دادن خانواده شهدا عملیاتی نمائیم.

در پایان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه زنجان خاستگاه تشیع و شهدای گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس می باشد، تندیس شهای شاخص استان را به مهرانه اهدا کرد و گفت: این مجموعه با فعالیت های خالصانه اش ثابت کرد که ایثار جاریست و راه شهیدان ادامه دارد.
دکتر مقیمی و دکتر بهاریان نیز به ترتیب به عنوان سخنران های افتتاحیه و اختتامیه برنامه های مهرانه را در مسیر خدمت به بیماران مبتلا به سرطان و آحاد مردم تشریح کردند.

دکتر مقیمی، رئیس هیئت مدیره مهرانه در آئین افتتاحیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای مهرانه، "تغییر نگرش و فرهنگ مردم" را از شاخص ترین اقدامات این مجموعه اعلام کرد و با یادآوری مراحل تشخیص، پیگیری و درمان سرطان، عملکرد مهرانه در حوزه دارو و درمان را مهم و قابل ستایش دانست.

بنیانگذار مهرانه و فوق تخصص خون و آنکولوژی در جمع شهروندان زنجانی ضمن قدردانی از همراهی مردم فهیم زنجان گفت: از اینکه مهرانه را در مسیر خدمتگزاری تنها نگذاشته اید، ممنونیم.

بازرس اصلی مهرانه هم در آئین اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای مهرانه با گرامیداشت یاد و خاطره خیرین مهرانه ای؛ مرحوم قصابی، مرحومه ابریشمی، نفیسی، خدمات مهرانه در حوزه رادیوتراپی،شیمی درمانی، اسکان و حمایت های دارویی از مبتلایان به سرطان را تشریح کرد.

دکتر بهاریان در جمع مردم زنجان اطمینان داد که تمامی کمک های مردم اعم از نقدی، غیرنقدی، منقول و غیرمنقول به صورت سیستماتیک ثبت و ضبط شده است.

"روابط عمومی انجمن خیریه مهرانه"
آخرین اخبار