• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

انتشار صورت‌های مالی 92 تا 95 مهرانه برای مشاهده عموم، از خدمات شفاف این مجموعه حکایت دارد

بازرس اصلی مهرانه: انتشار صورت‌های مالی ۹۲ تا ۹۵ مهرانه برای مشاهده عموم، از خدمات شفاف این مجموعه حکایت دارد

انتشار صورت‌های مالی 92 تا 95 مهرانه برای مشاهده عموم، از خدمات شفاف این مجموعه حکایت دارد بازرس اصلی مهرانه:

انتشار صورت‌های مالی 92 تا 95 مهرانه برای مشاهده عموم، از خدمات شفاف این مجموعه حکایت دارد

بازرس اصلی مهرانه در پاسخ به برخی از ابهامات به گواه بازرسین اقتصاد و دارائی و مؤسسه حسابرسی تدبیر محاسب آریا، عضو جامعه حسابداران رسمی ایران در مورد شفافیت‌های مالی این مجموعه از ابتدای تاسیس مهرانه تا به امروز خبر داد و گفت: انتشار صورت‌های مالی 92 تا 95 مهرانه برای مشاهده عموم از خدمات شفاف این مجموعه حکایت دارد.

"دکتر جلال بهاریان" که از ابتدای تاسیس این مجموعه در سال 85 از سوی مجمع عمومی متشکل از معتمدین و افراد سرشناس فرهنگی، دینی، مذهبی، علمی، اجتماعی و ... که در قالب هیئت امنای مهرانه گرد هم آمده‌اند به عنوان بازرس اصلی مهرانه در این مجموعه حضوری مستمر دارد و "علیرضا وثوق" و "محمدصالح آقایی" نیز به عنوان بازرس علی‌البدل تمامی فعالیت‌های واحدها، کمیته‌ها و صورت‌های مالی و خدمات بهداشتی، دارو و درمان را به طور دقیق رصد می‌کنند تا تمامی امور در چارچوب تعیین شده طبق اساسنامه  اداره گردد.

وی با بیان اینکه از نخستین روزی که با اعتماد مجمع عمومی به عنوان بازرس مالی مهرانه انتخاب شده‌ام، فعالیت‌های حسابداری را به صورت هدفمند سیتماتیک کرده‌ایم تا روند گزارش‌دهی از میزان درآمدها و هزینه‌ها به مردم کاملا شفاف و دقیق باشد چرا که معتقدم "صداقت" مهم‌ترین اصل در موفقیت هر مؤسسه مردم‌نهاد می‌باشد.

دکتر بهاریان که تجربه فعالیت در مؤسسات مردم نهادی همچون رعد، حمایت از بیماران کلیوی را داشته و طراح صورت‌های مالی آن‌ها بوده است، ابراز می‌کند که در حال حاضر کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم اعم از ریز تا درشت در واحد حسابداری مهرانه موجود می‌باشد و میزان درآمدها و هزینه‌های مهرانه به صورت روزانه احصاء می‌گردد.

وی شفاف سازی امور مالی در مهرانه را اولویت اصلی و وظیفه شرعی خود می‌داند و ضمن رد ادعاهای برخی از افراد مبنی بر "عدم شفافیت" ادامه می‌دهد: صورت‌های مالی مهرانه از ابتدای تاسیس علاوه بر بازرس اصلی توسط نماینده امور اقتصاد و دارائی و مؤسسه حسابرسی تدبیر محاسب اریا، عضو جامعه حسابداران رسمی ایران مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

بازرس اصلی مهرانه با بیان اینکه موضوع تحت پوشش قرار گرفتن بیمه کارمندان و کارکنان دفاتر مهرانه در مرکز زنجان و شهرستان‌ها و کلینیک این مجموعه، فاکتورها، اموال خریداری شده، میزان تخفیفاتی که برخی از اصناف به جهت لطفی که به مهرانه دارند در نظر گرفته‌اند دور از چشم بازرسین نمانده و تمامی این موارد ثبت و ضبط شده است، می‌گوید: تمامی درامدها و هزینه‌های نقدی و غیرنقدی به هیچ عنوان قابل تغییر نیستند.

وی با اشاره به ثبت تمامی صورتهای مالی در نرم‌افزارهای حسابداری کلینیک و دفاتر مهرانه به شکل شبکه‌ای می‌گوید: در صددیم تا در راستای شفاف‌سازی مالی حسابداری دفاتر مهرانه در شهرستان‌ها نیز به شبکه مرکزی اتصال یابند که این مهم تا پایان سال عملیاتی می‌شود، البته کارکردهای مالی دفاتر تحت کنترل می‌باشد.

دکتر بهاریان با بیان اینکه صورت‌های مالی مهرانه پس از احصاء به صورت مشروح در اختیار مجمع عمومی قرار می‌گیرد از درج صورت‌های مالی 92 تا 95 در سایت رسمی مهرانه و با هدف پاسخگویی به ابهامات خبر می‌دهد و عنوان می‌کند: مهرانه از تمامی کارشناسان و متخصصین دعوت می‌کند تا در صورت مشاهده هر گونه ابهام آن را با مهرانه در میان بگذارند، خوشبختانه تاکنون بسیاری از متخصصین از داخل و خارج از کشور طی تماس با بنده اعلام داشته‌اند که کوچکترین ابهامی از این صورت‌های مالی مشاهده نکرده‌اند.

وی با عنوان "وجوه نقدی واریز شده به قلک‌های مهرانه، تاریخ تخلیه و تحویل قلک‌ها از سال 93 به صورت سیستماتیک به ثبت رسیده و در واحد حسابداری موجود می‌باشد" خاطرنشان می‌کند: یکسری از خیرین به صورت ماهانه، سالانه، موردی و حتی در قالب کسر از حقوق کمک‌های نقدی خود را به حساب مهرانه واریز می‌کنند که تمامی این حمایت‌ها به صورت مکتوب همراه با اسامی خیرین، تاریخ و شماره تماس ثبت گردیده است.
  
دکتر بهاریان با صراحت اعلام می‌کند که واحد حسابداری مهرانه برای پاسخ به هر گونه ابهام آماده پاسخگویی است، زمان درج صورت مالی 96 را بعد از تشکیل مجمع عمومی و تصویب صورت مالی اعلام می‌کند.

"روابط عمومی انجمن خیریه مهرانه"
آخرین اخبار