• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

"مهرانه از موفق‌ترین و پیشگام‌ترین انجمن‌های مردم‌‌نهاد در عرصه خدمت به بیماران نیازمند به حمایت است"

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در آئین اختتامیه جشنواره "آئین محبت": "مهرانه از موفق‌ترین و پیشگام‌ترین انجمن‌های مردم‌‌نهاد در عرصه خدمت به بیماران نیازمند به حمایت است"

"مهرانه از موفق‌ترین و پیشگام‌ترین انجمن‌های مردم‌‌نهاد در عرصه خدمت به بیماران نیازمند به حمایت است" رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در آئین اختتامیه جشنواره "آئین محبت": 

"مهرانه از موفق‌ترین و پیشگام‌ترین انجمن‌های مردم‌‌نهاد در عرصه خدمت به بیماران نیازمند به حمایت است"

"پرویز قزلباش"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان شامگاه چهارشنبه 26 اردیبهشت 97 در آئین اختتامیه جشنواره "آئین محبت" که با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان و تلاشگران مؤسسات مردم نهاد فعال در حوزه سلامت در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برگزار شد، از تمامی سازمان‌های مردم نهاد شرکت کننده در این مراسم که از 21 تا 26 دایر شده بود قدردانی کرد.

وی با اشاره به سطح حمایت انجمن مهرانه از مبتلایان به سرطان از بیماران استان زنجان و سایر نقاط کشور نیز گفت: "مهرانه از موفق‌ترین و پیشگام‌ترین انجمن‌های مردم‌‌نهاد در عرصه خدمت به بیماران نیازمند به حمایت است"

قزلباش خاطرنشان کرد: سلامت اجتماعی در حوزه های مختلفی از قبیل فقر، بیکاری، طلاق و اعتیاد که بیشتر آنها خارج از حیطه دانشگاه علوم پزشکی بوده اما از عوامل تاثیرگذار سلامت بشمار می رود.

وی با بیان اینکه علوم پزشکی استان به عنوان متولی سلامت وظیفه دارد با همکاری دستگاههای دیگر در برطرف کردن این مسائل حضور و نقش سازنده ای داشته باشد، اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی به آگاهی و مشارکت روز افزون خیران برای حضور روز افزون در حوزه سلامت منجر می شود.

همچنین مدیر عامل مجمع خیران سلامت استان زنجان نیز در این آیین گفت: بر خلاف تصور عموم، حفظ سلامت مردم بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست و این موضوع فرا دانشگاهی بوده و حوزه های دیگری نیز متولی هستند.

جمشید وفا افزود: نبود سلامت در جامعه اقتصاد کشور را متاثر کرده و به حوزه های مهم مانند سیاست و اقتصاد کشور لطمات زیادی وارد می کند.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نگاه و توجه جدی به مقوله سلامت داشته و در این راستا معاونت اجتماعی و مشارکت های مردمی را راه اندازی کرده است.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون در شهر زنجان خیریه ها و موسسه های متعدد سلامت برای کمک به بیماران ایجاد شده که کمک های مردمی را در این راستا جمع آوری می کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت آزادانه و بدون نظارت موسسه ها و سازمان های خیریه مشکلاتی را بوجود می آورد و از مسیر اصلی خود منحرف می شوند، خاطر نشان کرد: راهکار ساماندهی انجمن خیریه حوزه سلامت و سازمان های مردم نهاد در این بخش ارائه لایحه از طرف هیات دولت است که تحقق این مهم می تواند به صدور مجوزهای لازم از وزارتخانه مربوطه را بیش از گذشته امکان پذیر کند.

در پایان از تلاش انجمن‌های خیریه فعال در عرصه سلامت شرکت‌کننده در جشنواره آئین محبت با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.

"روابط عمومی انجمن خیریه مهرانه"
آخرین اخبار