• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

پرتره‌های امید نقش‌بسته در دیوارهای مهرانه/ عشق مهرانه به مبتلایان به سرطان 11 ساله شد

در راستای گرامیداشت سالروز تأسیس مهرانه؛ پرتره‌های امید نقش‌بسته در دیوارهای مهرانه/ عشق مهرانه به مبتلایان به سرطان ۱۱ ساله شد

پرتره‌های امید نقش‌بسته در دیوارهای مهرانه/ عشق مهرانه به مبتلایان به سرطان 11 ساله شد

در راستای گرامیداشت سالروز تأسیس مهرانه؛

پرتره‌های امید نقش‌بسته در دیوارهای مهرانه/ عشق مهرانه به مبتلایان به سرطان 11 ساله شد

انجمن مهرانه استان زنجان 25 آذرماه امسال که با هدف خدمت‌رسانی انساندوستانه به مبتلایان سرطان تأسیس شده است امروز 11 ساله شد.  

انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان (مهرانه) در شهریور ماه سال 85 و با پیشنهاد دکتر مینوش مقیمی فوق تخصص خون و آنکولوژی، مهندس اصغر وثوق و با تلاش جمعی از خیران زنجانی شکل گرفت.

مهرورزی و عشق به انسان در ابتدای خلقت در سرشت انسان‌ها توسط خداوند متعال بنا نهاده شده است، ما معتقدیم انسان‌ها با یک فطرت خداجو متولد می‌شوند شاید این یکی از علت‌هایی باشد که خداوند در قرآن، انسان را اشرف مخلوقات خطاب کرده و در سوره علق آیه یک تا پنج خداوند خود را معلم خوانده و انسان را پیچیده‌ترین و بهترین شاهکار خلقتش معرفی کرده است.

مهربانی و محبت یکی از صفات باارزش انسان است که از وی شخصیتی والامقام در نزد همه می‌سازد، در زنجان نیز مرکزی به نام مهرانه با همت خیران پایه‌گذاری شده است که جز خدمت خالصانه به خلق رنجور خداوند را رسالت اصلی خود نمی‌داند و همواره در تلاش است تا با ذات پاک خود در جهتی حرکت کند که بیمار سرطانی به جز تحمل درد ناشی از بیماری، درد بی‌پولی را نداشته باشد.

مسئول کلینیک تخصصی مهرانه از رسم خوش‌آیند خیران زنجانی می‌گوید که در این مرکز برای درمان بیماران مبتلا به سرطان حتی ریالی از دارا و ندار دریافت نمی‌شود.

وقتی مجموعه مهرانه را می‌بینی این جمله معروف در اذهان تداعی می‌شود که "عمیق‌ترین درد در زندگی مردن نیست، بلکه نداشتن کسی است که الفبای دوست داشتن را برایت تکرار کند و تو از آن رسم محبت بیاموزی"، بیماران و حتی تمامی افرادی که هر هفته برای بازدید از موزه انسانیت مهرانه در کلینیک این انجمن حضور می‌یابند از خیران پاک سرشت زنجانی الفبای عشق به همنوع را می‌آموزند که در محضر خداوند متعال بسیار ارزشمند است.

خیران مهرانه همه با هم هم‎قسم شده‌اند تا حامی مستمر بیماران و خانواده‌های مبتلا به سرطان در استان زنجان و حتی سایر استان‌های کشور باشند و از طریق تأمین و ارتقاء کمی و کیفی سلامت جسمی و روانی بیماران توجه ویژه خود را به مداوای بیماران معطوف کنند.

این مجموعه با تأکید به ارزش‌های اسلامی و دینی و حس نوع‌دوستی و فداکاری، امکان بهبود بیماران را فراهم و روح امید و بهبود کیفیت زندگی را در بیماران ایجاد نماید و با حمایت خود، هیچ بیمار مبتلا به سرطان، در استان از پرداخت هزینه‌های درمان و خدمات رفاهی ناتوان نباشد. انجمن مهرانه در تلاش است که جزو بهترین مؤسسات خیریه در زمینه درمان و حمایت مالی از بیماران سرطانی در سطح کشور باشد.

مهندس جواد گرانمایه، مسئول کلینیک تخصصی مهرانه می‌گوید در ابتدا فقط می‌خواستیم این مجموعه در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع و با زیربنای یک هزار مترمربع و بکارگیری یک دستگاه رادیوتراپی LOW-ENERGY  برای کاهش درد و آمال بیماران و مراجعه‌کنندگان تأسیس شود اما خیران زنجانی با غیرت و همتی مثال‌زدنی کاری کردند کارستان! و از همان ابتدا با کمک‌های مالی خود به مسئولان مهرانه جرأت دادند تا آنان در زمینی به مساحت 2 هکتار و زیربنای 14 هزار مترمربعی برای نخستین بار در کشور نسبت به تدوین پروژه‌ای به روز و کاملاً پیشرفته به لحاظ تأسیسات و نوع معماری و شیوه ساختمان‌سازی اقدام کنند تا جایی که توجه مسئولان امر به این پروژه سبب شد تا مهرانه، نقشه تیپ مراکز جامع سرطان کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح شود . این به آن معنی است که هر استانی قصد ایجاد چنین مرکزی را داشته باشد باید از داده‌ها و مؤلفه‌های موردنظر در احداث پروژه مهرانه استفاده کند.

بکارگیری دستگاه‌های مجهز و پیشرفته در کلینیک تخصصی مهرانه به منظور درمان بیماری سرطان سبب شده است تا پزشکان بنام ایرانی مستقر در تهران، زنجان را به عنوان مقصد بیماران برای درمان معرفی کنند.

جاری بودن فرهنگ نوعدوستی در مهرانه، این مجموعه را به دانشگاه مهرورزی بدل کرده است به طوری که یکی از مراجعه‌کنندگان به کلینیک تخصصی انجمن به هنگام پرداخت هزینه درمان همسرش با این جمله که " درمان برای کلیه بیماران رایگان است" مواجه شد، تصمیم گرفت تا در ازای مهر و محبت خیران مهرانه کاری از جنس خودشان کند.

مهرانه علاوه بر درمان بیمار، بساط روان‌درمانی را در دفتر مرکزی واقع در انصاریه زنجان را نیز پهن کرده است تا در کاهش استرس‌ها و نگرانی‌های بیماران و خانواده‌های مثمرثمر باشد به طوری که به گفته مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان، این نهاد ماهانه به طور متوسط توانایی مشاوره 200 نفر از مراجعان را دارد.

مهندس وثوق، مدیرعامل انجمن مهرانه می‌گوید در حال حاضر هیچ بیماری در زنجان نیست که برای مداوا به خارج از استان برود.

هم‌اکنون نیز مهرانه 11 ساله که با وجود سن و سال کم توانسته است با همت 100 هزار خیر خود به عنوان یک الگو و نمادی از عشق به همنوع در کشور و حتی جهان مطرح شود، آماده است تا تجارب خود را به سایر انجمن‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه سرطان در جای جای ایران اسلامی انتقال دهد و فرهنگ مهرورزی را در کشور و حتی جهان منتشر کند.

"روابط عمومی انجمن خیریه مهرانه"


آخرین اخبار