• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

اقدامات 10 ساله مهرانه برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح شد

اقدامات 10 ساله مهرانه برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح شد

اقدامات 10 ساله مهرانه برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح شد

مدیرعامل انجمن مهرانه پنجشنبه 5 مرداد ماه 96 در بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از این مجموعه گفت: انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان در شهریور ماه سال ۱۳۸۵  با همت والای خیرین زنجان شکل گرفت و پس از اخذ مجوزهای قانونی از آذرماه همان سال فعالیت های خود را در سطح استان زنجان آغاز نمود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این مجموعه دارای 4 دفتر در سطح شهر زنجان می‌باشد علاوه بر این در 9 شهر و شهرستان استان و 2 دفتر در شهرستان‌‌‌های بیجار استان کردستان و تکاب استان آذربایجان غربی نیز دفاتر مهرانه مشغول به کار هستند. 

مهندس وثوق افزود: مهرانه تشکلی است غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی که با اتکا به فضل خداوند و مشارکت و حمایت مردم نیکوکار بر آن است تا با یاری نیروهای داوطلب مردمی امکان بهبودی بیماران مبتلا به سرطان را بیش از پیش فراهم نموده و از طریق ارتقاء کمّی و کیفی سلامت جسمی و روانی بیماران، روح امید به زندگی را در آنان ایجاد نماید. هم اکنون مهرانه  کانون پر مهر و پناهگاهی مطمئن برای بیماران مبتلا به سرطان این دیار تلقی می شود که اعضاء آن برای کاستن آلام بیماران از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند. فرهنگ حاکم بر مهرانه، اعتماد کامل به ارزشهای والای انسانی، اسلامی، نوع دوستی، فداکاری، یکپارچگی درونی و تعهد است.

مهندس جواد گرانمایه، مسول کلینیک مهرانه در این بازدید ابراز کرد: مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه جهت برآورد کلیه نیازهای بیماران مبتلا به سرطان، در زمینی به مساحت 18 هزار و 900 مترمربع طراحی و احداث شده است. از این مقدار فضا ،12 هزار متر مربع به فضاهای تحقیقاتی، آموزش و پیشگیری، تشخیصی و درمانی اختصاص داده شده است. همچنین 1۸00 مترمربع نیز به فضای اقامتی (مهمانسرا) اختصاص داده شده است. فاز اول این کلینیک با هزینه بالغ بر ۲۴0 میلیارد ریال احداث شده، که فقط هزینه خرید دو دستگاه رادیوتراپی از شرکت زیمنس آلمان مدل انکور 9۸ میلیارد ریال ، هزینه دستگاه سی تی سیمولاتور از شرکت زیمنس آلمان و لیزر متحرک پنج نقطه از شرکت سیرپا فرانسه 20 میلیار د و 250 میلیون ریال بوده است.

وی ادامه داد: ساخت فاز اول در زمانبندی ۲ ساله شروع و به اتمام رسید با راه اندازی فاز اول استان زنجان جزو استان هایی که کلیه خدمات درمانی مربوط به بیماران مبتلا به سرطان را در داخل استان ارائه میدهد قرار گرفته است.

مهندس گرانمایه خاطرنشان کرد: مهرانه زنجان 100 هزار خیر دارد که این مهم در دنیا بی‌نظیر است، کلینیک رادیوتراپی این مجموعه با استقرار دستگاه‌های فوق پیشرفته که به همت خیران این مجموعه در اوج تحریم خریداری شده است به بیماران سراسر کشور خدمات باکیفیت درمانی ارائه می‌دهد.

"روابط عمومی انجمن خیریه مهرانه"
آخرین اخبار