• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

گزارش بازدید معاون رئیس جمهور از کلینیک رادیوتراپی مهرانه

مسئول کلینیک تخصصی مهرانه: امکانات پیشرفته استقرار یافته در مهرانه، در تربیت نیروهای فوق متخصص مؤثر خواهد بود

مسئول کلینیک تخصصی مهرانه:

امکانات پیشرفته استقرار یافته در مهرانه، در تربیت نیروهای فوق متخصص مؤثر خواهد بود   

مسئول کلینیک تخصصی مهرانه گفت: امکانات این مجموعه کمک بسیار زیادی در برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی خواهد کرد و در آینده‌ای نزدیک قادر به تربیت نیروهای تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان، مهندس جواد گرانمایه در بازدید معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و هیئت همراه از کلینیک رادیوتراپی مهرانه اظهار کرد: مرکز تشخیصی، درمانی و تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر دکتر مینوش مقیمی (رئیس هیئت مدیره) و مهندس اصغر وثوق (مدیرعامل) و اعضای هیئت مدیره و کمیته فنی مهندسی، کمیته پزشکی و با همت والای خیرین انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان (مهرانه) جهت برآورد کلیه نیازهای بیماران مبتلا به سرطان، در زمینی به مساحت ۱۸ هزار و ۹۰۰ مترمربع طراحی و احداث شده است. 


مسئول کلینیک تخصصی مهرانه ادامه داد: از این مقدار فضا، ۱۲ هزار متر مربع به فضاهای تحقیقاتی، آموزش و پیشگیری، تشخیصی و درمانی اختصاص یافته و یک هزار و 800 مترمربع نیز مربوط به فضای اقامتی (مهمانسرا) است.


وی تصریح کرد: فاز نخست این کلینیک با هزینه حدود 300 میلیارد ریال احداث شده، که فقط هزینه خرید دو دستگاه رادیوتراپی از شرکت زیمنس آلمان مدل انکور حدود 100 میلیارد ریال ، هزینه دستگاه سی تی سیمولاتور از شرکت زیمنس آلمان و لیزر متحرک پنج نقطه از شرکت سیرپا فرانسه ۲۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال و همچنین تجهیزات بخش فیزیک پزشکی و قالب‌سازی ۱۵ میلیارد ریال می‌باشد.


گرانمایه خاطرنشان کرد: در آذر ماه سال 93 دستگاه نخست رادیوتراپی(High Energy) با هزینه 5 میلیارد تومان توسط آحاد خیرین بزرگوار استان زنجان و آشیانه این دستگاه توسط مرحوم غلامحسین وثوق با صرف هزینه 500 میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.


وی گفت: در آذرماه سال 93 نیز آشیانه دومین دستگاه رادیوتراپی اهدائی از سوی حاج رسول اربابی با صرف هزینه 500 میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در اردیبهشت ماه سال 94 خود دستگاه توسط مهندس مهدی شهیدی و مهندس حامد منصوری خریداری و در آبان‌ماه این سال نیز به بهره‌برداری رسید.


مهندس گرانمایه با عنوان این‌که ساخت فاز اول در زمانبندی ۲ ساله پایان یافت، در سال ۹۲ تعداد ۶۲۰۰ نفر روز بیمار جهت اقامت از مهمانسرای تهران استفاده کرده‌اند که با افتتاح سرای نیکان در مجاورت این مرکز توسط بنیاد مرحوم حاج احمد مهدوی در سال ۹۳ این نیاز رفع شده است، عنوان کرد: همچنین با راه‌اندازی این مجموعه تعدادی از نیروهای متخصص در استان زنجان جذب و مشغول به کار شده‌اند.مرکز رادیوتراپی مهرانه ظرفیت پذیرش ۱۳۰ بیمار در روز را دارد.


مسئول کلینیک تخصصی مهرانه ابراز کرد: امکانات این مجموعه کمک بسیار زیادی در برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی خواهد کرد و در آینده‌ای نزدیک قادر به تربیت نیروهای تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود.


وی تصریح کرد: همچنین با اجرای کامل پروژه مهرانه در حال حاضر 25 درصد از بیماران مبتلا به سرطان استان‌های کشور برای خدمات تشخیصی و درمانی در زمینه سرطان به استان زنجان مراجعه می‌کنند.


مهندس گرانمایه گفت: هشتم آذرماه سال ۱۳۹۳، کلینیک مهرانه با انجام اولین رادیوتراپی، بطور رسمی فعالیت خود را در جهت کمک به بیماران مبتلا به سرطان آغاز کرد. 


مسئول کلینیک تخصصی مهرانه در پایان افزود: ساختمان مرکز تشخیصی، درمانی و تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه در چهار طبقه شامل طبقه همکف، طبقه اول، دوم و سوم طراحی شده است.
آخرین اخبار