• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

بازدید دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان از کلینیک تخصصی مهرانه

مدیر داخلی کلینیک تخصصی مهرانه: مهرانه، کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از ابتلا به سرطان برگزار می‌کند

بازدید دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان از کلینیک تخصصی مهرانه

مدیر داخلی کلینیک تخصصی مهرانه:

مهرانه، کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از ابتلا به سرطان برگزار می‌کند

مدیر داخلی کلینیک تخصصی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان تدوین برنامه‌های مربوط به حوزه پیشگیری را از اهداف اصلی مهرانه دانست و به برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از ابتلا به سرطان جنب مرکز همایش‌های بین‌المللی این انجمن اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان، مدیر داخلی کلینیک تخصصی مهرانه در بازدید دانشجویان دانشکده پرستاری مامایی دانشگاه آزاد اسلامی از مرکز رادیوتراپی این انجمن اظهار کرد: مرکز تشخیص-درمانی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه با تلاشها و پیگیری‌های مستمر دکتر مینوش مقیمی (رئیس هیئت مدیره) و مهندس اصغر وثوق (مدیرعامل) و با همت والای خیرین انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان با هدف برآورد کلیه نیازهای بیماران مبتلا به سرطان، در زمینی به مساحت ۱۸ هزار و ۹۰۰ مترمربع طراحی و احداث شده است.

محمدرضا معینی با بیان این‌که از این مقدار فضا 12  هزار متر مربع مربوط به فضاهای تحقیقاتی، آموزش و پیشگیری، تشخیصی و درمانی است، عنوان کرد: علاوه بر این یک هزار و 800  مترمربع نیز به فضای اقامتی (مهمانسرا) اختصاص یافته است.

معینی مهمترین رسیدن بیشترین دوز اشعه به تومور و کمترین دوز اشعه به بافت‌های سالم مجاور را از اهداف اصلی رادیوتراپی اعلام کرد و افزود: در اتاق فیزیک پزشکی 2 تن از متخصصان رادیوتراپی و 2 تن از متخصصان فیزیک پزشکی و یک کارشناس‌ارشد فیزیک محل دقیق تومورهای سرطانی را با بکارگیری دو دستگاه پیشرفته مشخص می‌کنند.

وی هزینه هر یک از دو دستگاه رادیوتراپی را 5 میلیارد تومان و دستگاه سی.تی.سیمولاتور را 2 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تمامی این هزینه‌ها توسط خیران زنجانی پرداخت شده است.

معینی تدوین برنامه‌های مربوط به حوزه پیشگیری را از اهداف اصلی مهرانه دانست و به برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از ابتلا به سرطان جنب مرکز همایش‌های بین‌المللی این انجمن اشاره کرد.

** ارائه خدمات آموزشی مهرانه به 3500  دانش‌آموز طی دو ماه اخیر

عضو کمیته پیشگیری از ابتلا به سرطان مهرانه نیز در این بازدید داشتن جامعه‌ای سالم را از اهداف اصلی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان دانست و ابراز کرد: کمیته پیشگیری از ابتلا به سرطان مهرانه از سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است اما در چند ماه اخیر اقدامات چشمگیری را عملیاتی کرده است.

سحر کریمیان با بیان این‌که این کمیته سال تحصیلی قبل در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیری از ابتلا به سرطان به صورت پایلوت 16 مدرسه را تحت آموزش قرار داده است، خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست‌های اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان بنا داریم تا امسال تمامی مدارس هدف را تحت آموزش‌های حوزه پیشگیری قرار دهیم.

کریمیان با بیان این‌که به طور متوسط هر هفته دانش‌آموزان 5 مدرسه از خدمات آموزشی کمیته پیشگیری مهرانه بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: در این راستا در 2 ماه اخیر 3 هزار و 500 دانش‌آموز تحت پوشش این آموزش‌ها قرار گرفتند.

وی با اشاره به ارائه خدمات آموزشی به بیش از 300 مدرسه بر لزوم گسترده شدن این فعالیت‌ها در مقاطع ابتدایی، دبیرستان و دانشگاه‌ها تأکید کرد.

معاون آموزشی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان نیز حضور دانشجویان در ورزش صبحگاهی مهرانه را در سلامتی و شادابی آنان مؤثر دانست و خطاب به دانشجویانش گفت اگر در این برنامه شرکت کنند یک نمره به عنوان نمره اخلاق برای آنان در نظر خواهد گرفت.

سیده وحیده حسینی از آمادگی خود و دانشجویانش برای حضوری فعال در برنامه‌های حوزه آموزش مهرانه خبر داد.

 

آخرین اخبار