• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

علایم هشدار سرطان در زنان

 

علایم هشدار سرطان درزنان

درد شکم یا لگن؛

از آن جا که درد لگن به تنهایی ممکن است از علایم شایع فیبروز، کیست تخمدان و ناراحتی های دیگر دستگاه تناسلی باشد، پزشکان شکایت بیماران از درد لگن را به سرطان ارتباط نمی دهند. بنابراین یک معاینه کامل لازم است زیرا درد، گرفتگی در قسمت لگن و شکم همراه با نفخ ممکن است ازعلایم سرطان تخمدان باشد. همچنین بزرگ شدن طحال ممکن است درد شکم ایجاد کند. گرفتگی عضله معده، ناراحتی مکرر معده ممکن است از علایم سرطان روده بزرگ باشدزنانی که پزشکانشان با اولین سونوگرافی تشخیص داده اند که دارای تومور کبد هستند بسیار خوش شانس بوده اند زیرا می توانند به سرعت درمان را شروع کنند. دل درد یا ناراحتی معده می تواند نشانه ای برای سرطان کولورکتال باشد.(به ۲۵ سانتی متر آخر روده، به علاوه قسمت انتهایی کولون و راست روده، به اصطلاح کولورکتوم می گویند و سرطان این قسمت را سرطان کولورکتال می نامند) بسیاری از مبتلایان به سرطان به پزشک خود می گویند فکر می کرده اند دچار زخم معده شده اند.

خونریزی مقعدی یا مشاهده خون در مدفوع؛

در بیشتر موارد بواسیر به جای سرطان روده بزرگ تشخیص داده می شود. مشاهده کردن خون در مدفوع نیاز به معاینه دارد.;
قرمزی، زخم و تورم سینه؛

تورم یا احساس ناراحتی، تغییر رنگ سینه به قرمز یا بنفش علایم خطر است. با مشاهده تغییرات غیرعادی در این قسمت از بدن باید به پزشک مراجعه کرد.خارش و پوسته پوسته شدن نوک سینه را باید جدی گرفت.

کبودی بیش از حد یا خونریزی که متوقف نمی شود؛ 

این علایم ممکن است بیانگر حالت غیرعادی در گلبول های قرمز باشد که نشانه نوعی سرطان لوسمی است. بعضی از بیماران لوسمی دچار کبودی در قسمت هایی از بدن مانند انگشتان، دست ها، لکه های قرمز روی صورت، گردن و سینه می شوند. بعضی نیز از خونریزی لثه شکایت دارند.

خستگی مفرط؛

 به طور کلی خستگی مفرط و احساس ضعف ممکن است از علایم انواع مختلف سرطان باشد، علت خستگی مفرط و بدون دلیل که با خوابیدن برطرف نمی شود، باید توسط پزشک بررسی شود.

کاهش وزن بدون دلیل؛ 

کم شدن وزن بدون ایجاد هر نوع تغییری در رژیم غذایی یا ورزش، جای سوال دارد. کاهش وزن از علایم اولیه سرطان روده بزرگ و گوارش است.

درد کمر یا قسمت تحتانی؛

اغلب بیماران سرطانی می گویند درد کمر و قسمت تحتانی از اولین علایم سرطان کبد است. بیمارانی که به سرطان لوزالمعده مبتلا هستند از کمر درد مزمن رنج می برند. سرطان سینه نیز از طریق کمر درد تشخیص داده می شود. علت این درد این است که تومور موجود در سینه به طرف عقب روی سینه فشار وارد می کند یا این که سرطان به ستون فقرات یا دنده ها گسترش پیدا می کند.

متورم شدن قسمت هایی از صورت؛

برخی از بیماران مبتلا به سرطان ریه با ورم، پف و قرمزی صورت رو به رو می شوند.

آخرین اخبار