• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

حضور مهرانه در جمع عزاداران حسینی

انجمن خیریه مهرانه در راستای اقدامات فرهنگی و اجتماعی خود ، مبنی بر کمک به بیماران نیازمند مبتلا به سرطان ،در کنار ایجاد فرهنگ کار خیر، همگام با عزاداران حسینی در دهه اول ماه محرم در 4 ایستگاه مهر اقدام به اطلاع رسانی و تبلیغات از نحوه ارائه خدمات به بیماران و همچنین گزارش پیشرفت فیزیکی از کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه (در حال احداث) نمود.

پایتخت شور و شعور حسینی همه ساله قبل از ایام دهه اول ماه محرم در سوگ بزرگ مرد آزاده تاریخ امام حسین (ع)، سیاه پوش می شود و این عزاداری ها در روزهای هشتم الی یازدهم محرم به اوج خود می رسد. در این روزها بازهم خیرین مهرانه همراه و همدل شدند تا در کنار سیل پرشور عزاداران حسینی ،اقدام به انجام چنین کار بزرگی کنند. دانشجویان، جوانان، بانوان و سایر خیرین مهرانه در این روزها از ساعات ابتدایی روز تا نیمه شب با عشق و علاقه مشغول به ارائه خدمات بودند. چرا که آنان خود را نماینده بیش از 2700 بیماری می دانند که در طول 7 سال از تاسیس مهرانه از این خیریه خدمات دریافت کرده اند. خدماتی که در سایه اعتماد مردم زنجان به موسسه مهرانه انجام گرفته است و چه نیک انجمن خیریه مهرانه هم پاسخ این اعتماد آنان را داده، به طوری که با گذشت یک سال از آغاز عملیات احداث کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه، با هزینه ی بالغ بر 100 میلیارد ریال در این پروژه عظیم ، تا کنون پیشرفت 43% داشته است وتاکنون تمامی هزینه ها توسط خیرین زنجانی تامین شده است. امید آن می رود با ادامه کمک های مالی خیرین زنجانی به مهرانه و تلاش مسولان موسسه جهت ادامه پرئژه ساخت کلینیک با سرعت فعلی تا انتهای سال جاری شاهد راه اندازی فاز اول آن یعنی مرکز رادیوتراپی مهرانه باشیم.

ایستگاه های راه اندازی شده مهرانه، در ایام دهه اول ماه محرم در 4 نقطه از مسیر اصلی حضور و تجمع مردم بود.

ایستگاه شماره 1 : خیابان امام جنب سینما بهمن

ایستگاه شماره 2 : "که توسط خیر فرهمند جناب آقای شهبازی اهدا شده بود "در خیابان امام جنب بانک سرمایه.

ایستگاه شماره 3: " که توسط جناب آقای اصفهانیان خیر بزرگوار اهداشده بود " در خیابان فردوسی بالاتر از کوچه حسینیه جنب بانک ملی.

و ایستگاه شماره 4 : خیابان امام روبه روی مسجد مرحوم حاج تقی شریعتی توسط خیر عزیز جناب آقای تدین اهدا شده بود تجهیز و توسط نیروی انسانی خیر و عضو مهرانه ساماندهی شد.

توزیع بیش از 3500 قلک و جمع آوری 300 میلیون ریال کمک های نقدی، نذورات و احسان مردم خیرخواه زنجانی و همچنین تکمیل 500 فرم عضویت مهرانه، دست آورد کوچکی از این حضور در جمع عزاداران حسینی است. دعای خیر همه عزاداران، هیئات و دسته های عزاداری برای شفای عاجل بیماران مبتلا به سرطان، بزرگترین عایدی انجمن خیریه مهرانه بود.

دست آورد بعدی این ایستگاه های چهارگانه، حضور فعال جوانان پر شور در برنامه ای مذهبی- اجتماعی و آن هم با وسعت 4 ایستگاه و 11 روز بود. جوانانی که همواره همراه مهرانه و همیار بیماران تحت پوشش آن هستند تا دیروز در برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و ... برگزار شده توسط مهرانه، حاضر بودند و این بار نیز آمدند تا در کنار دل های عاشورایی عزاداران حسینی، فریاد انسان دوستی و خیرخواهی سر دهند.

پیام عاشورایی حضرت زینب(س) را که «ما رایت الا جمیلا» به زیبایی در این روزها تصویر شد. از کودکی که تمام پول داخل کیفش را که شاید کمتر از 1000تومان بود با علاقه ای خاص به قلک مهرانه می ریخت ... مادری که با نوزاد شیرخواره اش و به نیت سلامتی او به مهرانه کمک می کرد ... و مردی که با چشمانی خیس و به یاد مادرش که با سرطان او را از دست داده بود از مهرانه قلک طلب می کرد ... جوان آرایشگری که می گفت: اگه نیاز به آرایشگر داشتید من در خدمتتان خواهم بود... تا آن کشاورزی که برای هم روستائیانش هم قلک مهرانه سفارش داد و هزاران هزار مورد دیگر که همگی با قلب هایی آکنده از مهر حسینی و نوای زینبی آمده بودند تا در پیمودن راه طولانی مهرانه در مسیر خدمت رسانی به بیماران مبتلا به سرطان همراه آن باشند.

لینک تصاویر

گزارش تصویری

 

آخرین اخبار