• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

با ارائه اسناد متقن آماده پاسخگویی حضوری به مسئولین استانی و ملی و مردم خیر زنجان در خصوص صورتهای مالی مهرانه هستیم

گزارش بازرس مالی مهرانه از درامدها و هزینه‌های مهرانه در سال ۹۶؛ با ارائه اسناد متقن آماده پاسخگویی حضوری به مسئولین استانی و ملی و مردم خیر زنجان در خصوص صورتهای مالی مهرانه هستیم

با ارائه اسناد متقن آماده پاسخگویی حضوری به مسئولین استانی و ملی و مردم خیر زنجان در خصوص صورتهای مالی مهرانه هستیم
گزارش بازرس مالی مهرانه از درامدها و هزینه‌های مهرانه در سال 96؛

با ارائه اسناد متقن آماده پاسخگویی حضوری به مسئولین استانی و ملی و مردم خیر زنجان در خصوص صورتهای مالی مهرانه هستیم

دکتر جلال بهاریان، بازرس اصلی مهرانه ضمن تاکید بر سلامت مالی خدمات دارو، درمان، معیشت و خدمت به بیماران مبتلا به سرطان مهرانه از ابتدای تاسیس تا به امروز اعلام کرد: مجمع عمومی عادی هیات امنای مهرانه جمعه 22 تیر با حضور 36 عضو که به صورت اصالتا و 12 نفر به صورت وکالتی که در مجموع 79 درصد از کل هیئت امنا را شامل می‌شود تشکیل جلسه داد که این حضور پررنگ هیئت امنا نشان از احساس مسئولیت و علاقمندی آنان به عملکرد مجموعه است.

وی با تعریف جامعی از صورت مالی که از سال اول خورشیدی آغاز و تا پایان آن سال را شامل می شود، به گزارش حسابرس موسسه تدبیر محاسب آریا و بررسی دقیق گزارش توسط بازرس اصلی مهرانه اشاره کرد. 

وی با توجه به اهمیت فعالیتهای مهرانه به عنوان یکی از تشکل‌های مردم نهاد مهم کشور تصریح کرد: به همین دلیل تمامی آمار و صورت‌های مالی از سوی بنده به عنوان بازرس اصلی مستقل اعلام گردید و به اصلاح افشاگری‌های لازم در این خصوص صورت گرفت.

بازرس اصلی مهرانه میزان درآمد سال 96 را 27 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میران 17 میلیارد تومان مربوط به کمک مردمی و 10 میلیارد تومان نیز مربوط به وصولی‌های مجموعه از بیمه گرهای طرف قرارداد بوده است.

وی با عنوان اینکه 7.5 میلیارد تومان از 17 میلیارد تومان کمک مردمی، نقد و 9.5 میلیارد تومان غیرنقدی می‌باشد، اضافه کرد: کمک‌های نقدی مهرانه نیز به صورت قلک، روشهای پرداخت الکترونیکی از جمله آپ و بانک های مختلف جمع‌اوری شده است.

دکتر بهاریان با بیان اینکه 8 میلیارد و 600 میلیون تومان از 9.5 میلیارد تومان کمک غیر نقدی مهرانه مربوط به سرقفلی مغازه و گاراژ اهدائی خیر گرامی، سید یاسین موسویان بوده که در میدان اتقلاب واقع است، تصریح کرد: این خیر به صراحت اعلام کرده که این گاراژ نباید فروخته شود در نتیجه اهدای غیرنقدی ایشان از دارائی‌های مهرانه در قالب اعداد و رقم نقد باید خارج گردد.

وی با عنوان اینکه 1 میلیارد تومان کمک غیرنقدی نیز مربوط به طلا، جواهرات، مصالح ساختمانی است، خاطرنشان کرد: طلا های اهدائی به مهرانه به صورت پلاک کوبی شده در نزد بانک به صورت امانت موجود می‌باشد.

دکتر بهاریان با بیان اینکه از 10 میلیارد تومان مبلغ وصولی از بیمه‌گرها، 6.5 میلیارد تومان اخذ شده است و 3.5 میلیارد نیز بابت خدمت رایگان به بیماران دریافت نگردیده است، عنوان کرد: کلینیک باید طبق تعرفه، فاکتورهای مربوط به خدمات اسکن، رادیوتراپی و شیمی درماتی را صادر کند چرا که مهرانه تعهد کرده با تعرفه عمل کند.

وی با توضیح اینکه بیمار ممکن است تحت پوشش 2 بیمه باشد به این صورت که یا تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت، نیروهای مسلح باشد و هم بیمه تکمیلی داشته باشد، ابراز کرد: مهرانه در کلینیک خدمات ارائه شده را از مبلغ فاکتور کم می کند و طبق تعرفه مبلغ باقیمانده فرانشیز درمان می‌باشد که از بیمار دریافت نگردیده است. در نتیجه با احتساب 3.5 میلیارد فرانشیز و 9.5 میلیارد غیرنقدی میزان کمک های غیرنقدی 13 میلیارد تومان می‌باشد.

بازرس اصلی مهرانه با اشاره به اینکه" هر مؤسسه، ارگان و مجموعه که درآمدی داشته باشد قطعا هزینه ای هم دارد"، تصریح کرد: در سال 96، میزان هزینه مهرانه حدود 15 میلیارد تومان بوده است که از این میزان1 میلیارد تومان هزینه دارویی مددکاری و درمانی و پزشکی فقط به بیماران سرپایی سرطان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه مهرانه سالهای سال است که بیماران را به لحاظ استطاعت مالی گروه بندی کرده و در 5 گروه A تا E قرار داده است، تصریح کرد: مهرانه متعهد شده است حداقل 50 و حداکثر 100 درصد خدمات دارو، درمان را به بیماران هدف ارائه دهد. که در بیشتر موارد خدمت مهرانه از 80 تا 100 درصد بوده است.

دکتر بهاریان با بیان اینکه هزینه های دارویی، درمانی و جاری کلینیک در سال 96، 12 میلیارد تومان و هزینه های اداری و مالی آن 2 میلیارد تومان گزارش شده است، افزود: طبق مصوبات هیئت امنا و مدیره مهرانه میزان خدمت رادیوتراپی مهرانه به کل کشور کاملا رایگان است.

وی با عنوان اینکه از 12 میلیارد تومان 6.5 میلیارد تومان در حوزه دارو و درمان ارائه شده و 3.5 میلیارد تومان نیز به عنوان فرانشیز از بیمار دریافت نگردیده است، ابراز کرد: 3میلیارد تومان نیز برای تهیه ملزومات پزشکی، معیشت بیماران، اموزش و پیشگیری، حق الزحمه پزشک صرف شده است.

دکتر بهاریان با بیان اینکه از 12 میلیارد تومان 5.5 میلیارد تومان ( 2 میلیارد تومان حقوق کادر درمان کلینیک با حق بیمه سهم کارفرما، 3 میلیارد بابت استهلاک دستگاه های پزشکی که طبق قانون باید کسر شود و نیم میلیارد تومان هم بابت هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی است) صرف شده است، ادامه داد: مبلغ یک میلیارد تومان نیز بابت حقوق و مزایای کادر اداری و یک میلیارد تومان نیز بابت هزینه های اداری و مالی دفاتر مهرانه هزینه شده است.

وی با اشاره به فعالیت 43 کارمند در دفاتر مهرانه و 51 کادر درمان و اجرایی در کلینیک مهرانه تصریح کرد: اداره امورات مربوط به مهرانه با این تعداد کارمند به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد و جایگاه فعلی مهرانه مرهون تلاش و حضور فعالانه 600 تا 650 نفری خیرین است که روزانه در دفاتر 6 گانه مهرانه در زنجان و 12 دفتر شهرستان های استان زنجان و نقاط تابعه خدمات ارزشمندی را در امور دفتری و اداری ارائه می‌‎دهند.

بازرس اصلی مهرانه با اشاره به پرداخت قسط بانکی بابت خرید دستگاه رادیوتراپی مهرانه از پایان اقساط آن در شهریور 97 خبر داد و گفت: با این اوصاف مهرانه در مجموع 86 میلیون تومان بهره بانکی تنها بابت خرید دستگاه یک میلیارد تومانی رادیوتراپی تنها در سال 96 پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه اگر از 27 میلیارد 15 میلیارد کم کنیم 12 میلیارد می ماند که این رقم در صورت مالی تحت عنوان مازاد درامد بر هزینه مهرانه به ثبت رسیده و به صورت جامع توضیحات لازم ارائه شده است، خاطرنشان کرد: البته از ابتدای تاسیس تا پایان سال 95 ، 29.5 میلیارد تومان مازاد درآمد بر هزینه نیز به ثبت رسیده که با احتساب 12 میلیارد تومان یاد شده میزان درامد مازاد بر هزینه مهرانه تا پایان سال 96، 41.5 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه مردم استان زنجان و کشور و خیرین اطلاع داشته باشند که سرمایه های مهرانه شامل غیرنقدی بوده و شامل املاک، زمین و ... است، اضافه کرد: با این گزارشات در پایان سال پول نقدی برای مهرانه وجود نداشته است. در صورت های مالی نشان داده ایم که کل دارایی های مهرانه 45میلیارد و 800 میلیون تومان بدون استهلاک بوده است.

دکتر بهاریان با بیان اینکه 7 میلیارد و 300 میلیون تومان هم استهلاک داشته ایم که این رقم با احتساب 45 میلیارد و 800 میلیون، 53 میلیارد و 200 میلیون تومان می شود که شامل دارایی های مهرانه از ابتدا تا پایان سال 96 است، عنوان کرد: اگر در حال حاضر ارزیابی مجدد کنیم قیمت دستگاه های 5 میلیاردی فعلی 8 میلیارد تومان است که این رقم از 53 میلیارد به 65 میلبارد تومان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه به عنوان بازرس اصلی و با تخصص حسابداری و حسابرسی آماده پاسخگویی به تمامی سئوالات مقامات عالی رتبه استان، نیروی انتظامی، مقامات کشوری و مردم عزیز و گرانقدر کشور و استان در رابطه با مسائل مالی هستم، با خواندن بیت " همت بلند دار که مردان روزگار از همتی بلند به جایی رسیده اند" گزارش اجمالی از صورت های مالی مهرانه در سال 96 را پایان داد.


"روابط عمومی انجمن خیریه مهرانه"
آخرین اخبار