• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

یادداشت وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم برای مهرانه

یادداشت وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم برای مهرانه

یادداشت وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم برای مهرانه یادداشت وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم برای مهرانه

دکتر سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت در بخشی از یادداشت خود در روزنامه ایران با عنوان "دهه کرامت، نهضت اخلاق‎گرایی و فضیلت‌جویی" به بازدید اخیر خود از انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان (مهرانه) که در پنجم مرداد ماه سال 96 صورت گرفت، پرداخت و نوشت:

«... در سفر یک روزه به زنجان از نزدیک شاهد خدمات کلینیک خیریه‌ای بودم که بیش از 5200 بیمار سرطانی خدمات رایگان ارائه می‌دهد و بیش از صد هزار عضو نیکوکار دارد که هزینه‌های این مرکز را پرداخت می‌کنند و این یکی از از نمودهای عینی کرامت است. همچنان که اهدای عضو نمونه دیگر کرامت محسوب می‌شود و بالاترین مرتبه کرامت تقدیم جان است که شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آن را به ظهور رساندند و امروز نیز عزیزان مدافع حرم کریمانه در این مسیر جانفشانی می‌کنند. فرهنگ ما با اهل بیت و عشق به آنان عجین شده است. بحث از معرفت و فرهنگ رضوی تبلیغات نیست، یک نیاز اجتماعی است. در کنار مباحث معرفت‌افزایی، امروز اقدامات عملی باید بروز و ظهور افزون‌تری در جامعه داشته باشد. خوشبختانه در دهه کرامت امسال 34 نهاد در کل کشور با برپایی 2500 مراسم در این باره در تکاپو هستند. ضمن آنکه فرهنگ رضوی از مرزها هم عبور کرده و شاهد برگزاری جشن‌های دهه کرامت همزمان در 77 کشور جهان هستیم. همه این‌ها نشان از ترویج فرهنگ رضوی و قرآنی در جامعه دارد. نقش آفرینی نظام و کشور ما در معادلات جهانی و منطقه‌ای و وظیفه حساسی که در جهان اسلام نسبت به امت اسلام و در درون کشور نسبت به آحاد مردم خوب و نجیب داریم مسئولیت ما را در این زمینه صد چندان کرده است که کرامت انسانی در آموزه‌های رضوی را با جدیت بیشتری دنبال کنیم و در ارتقای آن در سطوح مختلف جامعه بیشتر بکوشیم.»

انتشار شده در هفته نامه پیام زنجان به شماره 889 

"روابط عمومی انجمن خیریه مهرانه"
آخرین اخبار