• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

گفت‌وگو با مسئول آموزش و پیشگیری مهرانه

مسئول کمیته آموزش و پیشگیری مهرانه: ۱۶ هزار دانش‌آموز تحت پوشش خدمات آموزشی مهرانه قرار گرفتند

مسئول کمیته آموزش و پیشگیری مهرانه:

16 هزار دانش‌آموز تحت پوشش خدمات آموزشی مهرانه قرار گرفتند

مسئول آموزش و پیشگیری مهرانه با اشاره به آغاز به کار این واحد از سال 94 گفت: در راستای اجرای برنامه‌های سلامت‌محور مهرانه، تا به امروز 16 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدائی زنجان از خدمات آموزش و پیشگیری از ابتلا به سرطان این انجمن بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان، مصطفی مرتضوی با عنوان این‌که بنیانگذاران، دست‌اندرکاران و متخصصان مهرانه در درجه نخست به موضوع "پیشگیری بهتر از درمان است" توجه جدی و ویژه‌ای دارند، اظهار کرد: بر همین کمیته آموزش و پیشگیری از ابتلا به سرطان مهرانه در سال 94 تشکیل و فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

مرتضوی ضمن قدردانی از همکاری‌های اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در تحقق این امر و همراهی مسئولان نواحی یک و دو زنجان افزود: در سال 94، 16 مدرسه به صورت پایلوت تحت پوشش خدمات آموزشی مهرانه قرار گرفتند اما در سال 95 با جذب مدرس و خیران، دانش‌آموزان 52 مدرسه از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

وی با بیان این‌که بر اساس اظهارات متخصصان حوزه بهداشت و سلامت، فعالیت‌های مستمر بدنی، عدم استعمال سیگار و دخانیات، آموزش می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان مثمرثمر باشد، ادامه داد: در راستای تدوین برنامه‌های سلامت‌محور، دانش‌آموزان و بانوان و دختران جزو نخستین گروه‌های هدف مهرانه محسوب می‌شوند به طوری که از ابتدا تاکنون 16 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدائی زنجان از خدمات آموزشی و پیشگیری از ابتلا به سرطان این انجمن بهره‌مند شده‌اند.

مسئول کمیته آموزش و پیشگیری مهرانه خاطرنشان کرد: موضوع آموزش محصلان حدود 40 مدرسه در ادامه سال تحصیلی جاری در دستور کار قرار می‌گیرد.
آخرین اخبار