• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

بازدید معاون استاندار زنجان و هیئت همراه از کلینیک تخصصی مهرانه

مدیرعامل مهرانه اعلام کرد: گام‌های طلائی مهرانه برای ورود به حوزه تشخیص اولیه سرطان/ فرهنگ مهرورزی مهرانه در جای‌جای ایران طنین‌انداز می‌شود

بازدید معاون استاندار زنجان و هیئت همراه از کلینیک تخصصی مهرانه

مدیرعامل مهرانه اعلام کرد:

گام‌های طلائی مهرانه برای ورود به حوزه تشخیص اولیه سرطان/ فرهنگ مهرورزی مهرانه در جای‌جای ایران طنین‌انداز می‌شود

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان با اعلام این‌که مهرانه به طور قطع در حوزه تشخیص اولیه سرطان گام‌های بلندی برخواهد داشت، بر لزوم ترویج فرهنگ انساندوستی در جامعه توسط خیران نیک‌اندیش این مجموعه تأکید کرد.

 به گزارش روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان، مهندس اصغر وثوق در بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان با بیان این‌که خدمات مربوط به پرداخت هزنینه‌های درمان و داروی بیماران بومی زنجان از رسالت‌های اصلی مهرانه به شمار می‌رود، اظهار کرد: در حال حاضر خدمات مرکز رادیوتراپی و اسکان مهرانه به تمامی بیماران اعم از بومی و غیربومی کاملاً رایگان ارائه می‌شود.

مهندس وثوق با اعلام این‌که "مهرانه فرهنگ مهرورزی و ارائه خدمات باکیفیت به بیماران مبتلا به سرطان را به سراسر کشور صادر خواهد کرد"، افزود: بازگشایی مؤسسات و انجمن‌های خیریه حمایت از بیماران نظیر مهرانه در جای جای کشور، کعبه آمال خیران و بنیانگذاران انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان دانست.

مدیرعامل مهرانه با اشاره به الگوگیری انجمن ریحانه استان اردبیل از انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان گسترش تأسیس و شکل‌گیری چنین مراکزی که با هدف ارائه خدمات درمانی به بیماران را از رسالت‌های مهرانه اعلام کرد که با جدیت برای تحقق این امر موضوع را پیگیری می‌کند.

وی مهرانه را حاصل نیات خیر مردم این خطه دانست و با اشاره به امکانات پیشرفته صوتی، تصویری و تجهیزات مرکز همایشهای بین‌المللی این انجمن گفت: تمامی هزینه‌های ساخت و تجهیز این مرکز توسط یکی از خیران زنجانی انجام گرفته و مهرانه ریالی از کمک‌های مردمی برای حوزه درمان بیماران را به این مورد اختصاص نداده است.

مهندس وثوق با اعلام این‌که مهرانه به طور قطع در حوزه تشخیص اولیه سرطان گام‌های بلندی برخواهد داشت، بر لزوم ترویج فرهنگ انساندوستی در جامعه توسط خیران نیک‌اندیش این مجموعه تأکید کرد.

مسئول کلینیک تخصصی مهرانه نیز در این بازدید با بیان این‌که طول دوره درمان بنا به تشخیص پزشک متخصص یک تا دو ماه متغیر است، عنوان کرد: بیماران مبتلا به سرطان تنها یک دقیقه در روز نیازمند دستگاه رادیوتراپی هستند که در مدت درمان خود در این مرکز  تمامی خدمات مهرانه 100 درصد رایگان است.

مهندس جواد گرانمایه با اشاره به ارائه خدمات اسکان مهرانه زنجان به بیماران مراجعه‌کننده به تهران نیز گفت: با توجه به سپری کردن شب‌های گرم و سرد تهران همراهان بیماران شهرستانی در بیمارستان‌های مرکز کشور، یکی از خیران زنجانی نسبت به ایجاد مهمانسرا در حد هتل 3 ستاره برای اسکان این افراد اقدام کرده است.

مهندس گرانمایه اقدامات انجام گرفته در مجموعه مهرانه را حاصل عشق خیران به همنوع اعلام کرد و به اسکان بیماران مراجعه‌کننده از نقاط شهری و روستایی استان زنجان و سایر استان‌های کشور در مهمانسرای زنجان که در حد هتل 4 ستاره پذیرای مبتلایان به سرطان است اشاره کرد.

وی با اشاره به اهداف مهرانه در حوزه پیشگیری و تدوین 4 برنامه مربوطه عنوان کرد: ترویج مصرف غذای سالم، توزیع میان وعده سالم بین دانش‌آموزان و دانشجویان که در حال حاضر این اقدام در مدارس ابتدائی استان در حال انجام است، ترغیب مردم برای ورزش همگانی، نهادینه کردن عدم استعمال سیگار و دخانیات از جمله این برنامه‌هاست که با جدیت توسط واحدهای ذی‌ربط این انجمن عملیاتی می‌شود.

مسئول بازدید و تعاملات مهرانه نیز در این بازدید با بیان این‌که به دلیل خطر تشعشع و پرتوگیری مراکز رادیوتراپی در سطح کشور در طبقات منفی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مستقر می‌شوند، خاطرنشان کرد: برخلاف سایر مرکز درمانی کشور، مرکز رادیوتراپی مهرانه بدون حتی یک سانت اختلاف سطح در طبقه همکف مستقر شده است.

سجاد یگانه ادامه داد: ضخامت دیوارهای موسوم به آشیانه دستگاه رادیوتراپی 2 متر و 70 سانتی‌متر است که تمامی مراحل ساخت مورد تأئید کارشناسان انرژی اتمی، شرکت زیمنس به عنوان سازنده دستگاه و سایر مسئولان ذی‌ربط بوده است.

یگانه هزینه پرداخت شده برای خرید هر یک از دو دستگاه رادیوتراپی را 5 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هزینه آشیانه‌های دستگاه نیز هر یک 500 میلیون تومان گزارش شده است.

  
آخرین اخبار