• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

بازدید مسئول پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از کلینیک مهرانه

از پیگیری‌های مهرانه برای ایجاد موزه تا قول‌های مساعد نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی

از پیگیری‌های مهرانه برای ایجاد موزه تا قول‌های مساعد نمایندگان اداره کل میراث فرهنگی

حضور مسئول پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان و سرپرست ایرانی هیئت مشترک پژوهش‌های باستان شناسی معدن نمک چهرآباد در مرکز رادیوتراپی مهرانه زمینه‌ای را فراهم آورد تا مسئولان انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان موضوع "راه‌اندازی موزه" در این مجموعه را برای چندمین بار متوالی پیگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان، مدیرعامل مهرانه در بازدید ابوالفضل عالی، مسول پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سرپرست ایرانی هیئت مشترک پژوهش‌های باستان شناسی معدن نمک چهرآباد زنجان و همراهان از کلینیک تخصصی مهرانه بر لزوم جمع‌آوری فرهنگ اصیل مردم این دیار تأکید کرد و با اشاره به هدیه اشیاء نفیس توسط خیران به این مجموعه گفت: مهرانه موضوع ایجاد موزه در درون مجموعه خود را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

مهندس اصغر وثوق از مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خواست تا در این زمینه مهرانه را یاری کنند و تسریع در عملیات مربوط به صدور مجوز ایجاد موزه که تلفیقی از موزه مردم‌شناسی، تاریخی و باستان‌شناسی و محلی و منطقه‌ای است را مدنظر قرار دهند.

** برای تهیه طرح محتوایی موزه مهرانه اعلام آمادگی می‌کنم

مسئول پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان و سرپرست ایرانی هیئت مشترک پژوهش‌های باستان شناسی معدن نمک چهرآباد نیز ضمن تأکید بر رایزنی با مسئولان ذی‌ربط برای صدور مجوز ایجاد موزه در مهرانه افزود: قبل از صدور مجوزهای لازم برای ایجاد موزه باید طرح محتوایی و طراحی مربوط به فضای موزه باید تهیه و به دستگاه مربوطه ارجاع شود که از همین جا من و همکاران حاضر در این جمع برای انجام این موارد اعلام آمادگی می‌کنیم.

ابوالفضل عالی ادامه داد: ما هم همانند مسئولان و بنیانگذاران مهرانه معتقدیم که زحمات و تلاش‌های خیران و مهربانی‌های آنان در این مجموعه، باید ماندگار شود که با راه‌اندازی موزه به این موضوع توجه می‌شود.

مسئول بازدید و تعاملات مهرانه نیز در این بازدید با اشاره به پرداخت 80 تا 100 درصدی هزینه دارو و درمان بیماران توسط انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان از چشم‌اندازهای تدوین شده برای این مجموعه با هدف خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا گفت.

سجاد یگانه با بیان این‌که 80 درصد عملیات مربوط به درمان بیماران مبتلا در اتاق فیزیک پزشکی توسط متخصصان مجرب تصمیم‌گیری می‌شود، این اتاق را مغز متفکر درمان توسط دستگاه رادیوتراپی مهرانه دانست.

یگانه با اشاره به برنامه‌های حوزه پیشگیری از ابتلا به سرطان مهرانه خاطرنشان کرد: با توجه به پائین بودن هزینه‌های مربوط به دارو و درمان بیماری سرطان، حرکت در حوزه پیشگیری از ابتلا به سرطان و همه‌گیر شدن این بخش از برنامه‌ها امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
آخرین اخبار