• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

گزارش بازدید رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان زنجان از مهرانه

گزارش بازدید رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان زنجان از مهرانه


مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان:

7 هزار شهروند زنجانی از آموزش‌های پیشگیرانه مهرانه بهره‌مند شدند

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان با بیان این‌که 60 تا 70 درصد انرژی ما و تمامی دلسوزان باید به حوزه پیشگیری اختصاص یابد از ارائه خدمات آموزشی در حوزه پیشگیری به حدود 7 هزار نفر از شهروندان خبر داد و بر ورود جدی مهرانه به فاز آموزش و پیشگیری از ابتلا به سرطان تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان (مهرانه)، مهندس اصغر وثوق صبح دیروز در مراسم بازدید رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان و جمعی از دانشجویان مقطع کارشناسی‌ارشد روانشناسی دانشگاه آزاد زنجان از کلینیک تخصصی مهرانه اظهار کرد: مهرانه، حاصل کار دسته جمعی است. مهرانه مفتخر به حضور خیران نیک‌اندیشی است که با هر میزان آورده‌ خود همواره به این مجموعه دلگرمی می‌دهند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان با بیان این‌که اقدامات خیران زنجانی در مهرانه باید در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود، تصریح کرد: من ایمان دارم که زنجانی توانمند است و می‌تواند کارهای بزرگتر از مهرانه را نیز انجام دهد.

مهرانه نیازمند کمک‌های فکری دانشجویان است

مهندس وثوق با اعلام این‌که مهرانه در کنار مساعدت‌های مالی نیازمند کمک‌های فکری به ویژه از اقشار فرهیخته از جمله دانشجویان است از حضور فارغ‌التحصیلان دانشگاهی رشته روانشناسی در کلینیک تخصصی و به ویژه مهمانسرای این مجموعه تأکید کرد.

وی پیشگیری را از دغدغه‌های اصلی و فرهنگی مسئولان مهرانه اعلام کرد و گفت: چاقی مفرط و مصرف دخانیات از عوامل اصلی ابتلای افراد به بیماری سرطان می‌باشد که باید اطلاع‌رسانی‌های لازم در این حوزه انجام گیرد.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان ورزش و مصرف غذای سالم را در پیشگیری از ابتلا به سرطان مؤثر دانست و با اشاره به در صدر قرار گرفتن سرطان معده در بین انواع بیماری‌های سرطان خواستار توجه جدی مردم به مصرف غذای سالم شد.

سرطان سینه در کشور 10 سال از دنیا جوان‌تر است

مهندس وثوق با اشاره به ارائه خدمات آموزشی در حوزه پیشگیری به حدود 7 هزار نفر از شهروندان ابراز کرد: متأسفانه سرطان سینه در کشور 10 سال از دنیا جوان‌تر است که باید اقدامات جدی برای مقابله با آن را اجرایی کرد.

وی با بیان این‌که با علم به این موضوع باید 60 تا 70 درصد انرژی ما و تمامی دلسوزان باید به حوزه پیشگیری اختصاص یابد، ادامه داد: سرطان سینه در بین زنان از شایع‌ترین نوع این بیماری است که به طور قطع می‌توان با ارائه آموزش‌های لازم از ابتلای 95 درصد افراد به این بیماری پیشگیری کرد.

مسئول کلینیک تخصصی مهرانه نیز در این بازدید با بیان این‌که مهرانه زنجان به 50 هزار خیر خود می‌بالد به خدمات باکیفیت و تخصصی ارائه شده در کلینیک اشاره کرد و افزود: مهرانه همواره در صدد بوده تا علاوه بر درمان، وارد فاز آموزش و پیشگیری از ابتلا به سرطان شود بر همین اساس تدوین برنامه‌ها و استراتژی‌های مشخص را در دستور کار جدی خود قرار داده است.

** ارائه خدمات رفاهی در کنار خدمات درمانی به بیماران سرطانی

مهندس جواد گرانمایه به احداث مهمانسرا با زیربنای یک هزار و 800 مترمربع و 21 سوئیت در جنب کلینیک تخصصی مهرانه هم اشاره کرد و گفت: در این مهمانسرا تمامی خدمات از جمله صبحانه، ناهار و شام با بهترین امکانات به بیماران و خانواده‌های آنان که از نقاط دوردست روستایی و شهرستان‌های استان و سایر استان‌های کشور برای درمان مراجعه کرده‌اند، ارائه می‌شود.

مهندس گرانمایه مدت زمان استقرار بیماران و خانواده‌های آنان بنا به تشخیص پزشک را یک ماه تا 45 روز و حتی 2 ماه اعلام کرد و افزود: ما همواره در تلاشیم تا به منظور حفظ اموال اهدائی از سوی خیران، با حساسیت تمام نسبت به نگهداری اموال مردم اقدام کنیم و به قولی امانت‌داران خوبی باشیم.

مسئول بازدید و تعاملات مهرانه نیز در این مراسم با ارائه توضیحاتی از خدمات ارائه شده در کلینیک تخصصی این انجمن ابراز کرد: در اتاق فیزیک پزشکی، متخصصان نسبت به تهیه فیکساتور به منظور نفوذ اشعه به تومور سرطانی بیمار اقدام می‌کنند و به طور کلی می‌توان گفت تمامی اقدامات مربوط به محاسبات دقیق برای مشخص کردن نقطه‌ مربوط به محل تومور و نفوذ اشعه به محل تومور سرطانی بیمار به گونه‌ای که بیشترین دز به محل هدف و کمترین دز به سایر نقاط بدن شخص بدون حتی یک میلی‌متر خطای ممکن نفوذ کند و در واقع 80 درصد اقدامات مربوط به درمان بیمار در این اتاق تصمیم‌گیری می‌شود.

سجاد یگانه در ادامه گفت: قالب تهیه شده (فیکساتور) یکبار مصرف بوده با این معنی که از ابتدا تا انتهای طول درمان تنها مورد استفاده شخص بیمار و نه بیمار دیگر قرار می‌گیرد.

وی در توضیح مرکز رادیوتراپی انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان که به قلب تپنده مهرانه معروف است، گفت: در این بخش دو دستگاه رادیوتراپی به منظور درمان بیماران تعبیه شده است، دستگاه نخست با کمک‌های مردمی و دستگاه دوم توسط دو تن از خیران خریداری شده است که از جمله دستگاه‌های پیشرفته و به‌روز کشور محسوب می‌شود.

یگانه با اشاره به صرف اعتبار نزدیک به 500 میلیون تومان برای ساخت آشیانه و تخصیص 5 میلیارد تومان برای خرید هر دستگاه رادیوتراپی خاطرنشان کرد: به منظور ایمن کردن محیط داخل اتاق رادیوتراپی، ضخامت دیوارها به میزان 2 متر و 70 سانتی‌متر با نظارت بازرسان سازمان انرژی اتمی و نمایندگان دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

مسئول بازدید و تعاملات مهرانه با بیان این‌که محل دقیق تومور بیمار توسط سی.تی.سیمولاتور مشخص می‌شود، تصریح کرد: دستگاه CT-Simulator  مجهز به 5 لیزر نقطه‌ای دارای حالت پنج بعدی است که به منظور نفوذ اشعه با کمترین خطای ممکن به محل تومور با صرف اعتبار بیش از 2 میلیارد تومان توسط یکی از خیران این انجمن خریداری شده است.

یگانه طول مدت درمان بیمار را 45 تا 60 روز اعلام کرد و افزود: البته این میزان به تشخیص پزشک ممکن است افزایش یا کاهش یابد.

وی با اشاره به مراجعه اکثر بیماران از نقاط دوردست و به ویژه روستاهای استان و سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور تصریح کرد: به منظور جلوگیری از متحمل شدن هزینه‌های سرسام‌آور رفت و آمد به کلینیک تخصصی مهرانه، با کمک فرزندان خیر بزرگوار مرحوم مهدوی، مهمانسرایی در جنب این مجموعه احداث شد.

مهرانه پرچم زنجان را بالا نگه داشته است

دکتر مسعود حجازی، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره استان زنجان نیز در این بازدید با اعلام این‌که "مهرانه پرچم زنجان را بالا نگه داشته است" تصریح کرد بر لزوم حمایت روانی و مشاوره روانشناسی بیماران و خانواده‌های آنان تأکید کرد.

آخرین اخبار