• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

برگزاری جشن دومین سال افتتاح و بهره برداری از مهمانساری انجمن خیریه مهرانه

به مناسبت دومین سال افتتاح و بهره برداری از مهمانساری انجمن خیریه مهرانه مراسم باشکوهی با حضور عده ای از خیرین و مسوولان حوزه سرطان در استان زنجان برگزار شد
در این مراسم دکتر غریوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما ضمن تقدیر و تشکر از شهروندان خیری که به انجمن مهرانه کمک می کنند، اظهار داشت: انجمن مهرانه جزء انجمن های خیریه ی شهرستان زنجان است که نزدیک به 50 هزار نفر در زنجان و جمعا 80 هزار نفر در سطح استان به عنوان افراد خیر با این انجمن همکاری می نمایند.
وی درخصوص وظیفه انجمن مهرانه اظهار داشت: رسیدگی به مسائل و مشکلات بیماران سرطانی مهمترین وظیفه این انجمن است چراکه بیماران مبتلا به سرطان برای درمان مجبور بودند به تهران و شهرهای بزرگ مراجعه کنند، و این شرایط موجب تحمیل هزینه های سنگینی بر دوش خانواده های بیماران می شد که خوشبختانه با تشکیل این انجمن و حضور افراد متخصص و خوشنامی در آن بسیاری از مشکلات این بیماران مرتفع گردیده است.
دکتر غریوی ادامه داد: افراد خیری عضو انجمن هستند که هزینه های بسیار سنگین بیماران سرطانی را بر عهده می گیرند که این کار در جامعه هم از نظر انسانی و هم از نظر اسلامی بسیار ارزشمند و مفید است لذا انجمن مهرانه توانسته است به عنوان یک انجمن موفق در سطح کشور و حتی جهان مطرح شود چراکه این انجمن در سطح کشور فعالیت های بی نظیری را صورت داده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: با توجه به اقدامات خوب انجمن، جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای دولتی با این انجمن برگزار شد و ارگانهایی که تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند مقرر شد در راستای حمایت های مالی از این انجمن گام بردارند.
دکتر غریوی تاکید کرد: هرماه رقمی بالغ بر 500 میلیون تومان توسط خیرین به انجمن مهرانه کمک می شود که همه این مبالغ صرف معالجه مبتلایان به سرطان می باشد.
مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه نیز در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تقدیر و تشکر از خانواده مرحوم مهدوی اظهار داشت: مهمانسرای مهرانه توسط دختران بزرگوار حاج احمد مهدوی ساخته شد و حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه ساخت آن شده است.
مهندس وثوق افزود: با توجه به اینکه انجمن مهرانه نیاز مبرم به مهمانسرا داشت، فرزندان این مرحوم پیشقدم شدند و ساخت مهمانسرا را برعهده گرفتند.
وی دلیل ساخت مهمانسرای انجمن مهرانه را مراجعه بیماران سرطانی از سایر استانها عنوان کرد و گفت: بیمارانی که برای رادیوتراپی به کلینیک انجمن مراجعه می کنند نیاز به استراحت دارند و وجود مکانی برای استراحت آنها لازم و ضروری به نظر می رسید که خوشبختانه فزرندان مرحوم مهدوی پس از مراجعه به انجمن طی 2 سال یک مهمانسرای مجهز برای بیماران سرطانی ساختند که امروز شاهد دومین سالروز افتتاح این مهمانسرا هستیم.
مهندس وثوق اضافه کرد: در سال گذشته 4 هزار نفر از این مهمانسرا استفاده کردند و توانستیم با این کار در کاهش آلام بیماران سرطانی و خانواده هایش گامی هرچند کوتاه برداریم.
وی با اشاره به اینکه مهمانسرای انجمن مهرانه 750 متر زیربنا دارد، افزود: اتاق های این مهمانسرای همچون اتاقهای یک هتل چهار ستاره است و غذای بیماران نیز به صورت خیریه در اختیار آنها قرار می گیرد.
مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه در پایان گفت: باید درود بفرستیم به روح مرحوم مهدوی که بنیان بسیار خوبی را در زنجان به یادگار گذاشتند و امیدواریم ما نیز بتوانیم در راستای کمک به بیماران سرطانی گامهای اساسی برداریم.
برای دیدن ادامه عکسها اینجا کلیک کنید. 
آخرین اخبار