• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

افتتاح دفتر شماره 4،اهدائی آقای حدیدیان

افتتاح دفتر شماره 4،اهدائی آقای حدیدیان

روز جمعه 94/3/29 ،روز افتتاح دفتری دیگر در مهرانه بود و باز هم برای همه ما مهر خیرینی را بازگو کرد که سال ها پشتیبان مهرانه بودند و هنوز هم خاطراتی زیبا رقم می زنند.

حاج محمد حدیدیان، پدر مهرانه­ نام گرفت چون سال هاست با مهرانه همراه است. ایشان در روز جمعه نیز با اهداء یک ساختمان در  چهارراه پایین، نبش خیابان نواب صفوی به عنوان دفتر شماره 4 مهرانه(دفتر حدیدیان)، این همراهی همیشگی را یادآوری کردند.

این مراسم ساعت 10:30 صبح برگزار شد و علاوه بر مدیرعامل و جمعی از خیرین انجمن خیریه مهرانه، نماینده محترم مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر محسن علیمردانی و فرماندار محترم شهرستان زنجان جناب آقای مجید فرخی نیز حضور داشتند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کردند: انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان (مهرانه)، می تواند به قطب شمالغرب کشور در حوزه سرطان تبدیل شود و این موضوع در اولویت برنامه های این انجمن قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار واحد خبری مهرانه، جناب آقای محسن علیمردانی روز جمعه در مراسم افتتاح چهارمین مرکز انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان (مهرانه)، اظهار کردند: مدیریت این انجمن می تواند الگویی برای مدیران کشور باشد چرا که به لحاظ شتاب در اجرای پروژهای عمرانی و بهره وری اقدامات شایسته قابل تقدیری انجام داده است.

ایشان یادآورشدند: قدم برداشتن در امر خیر بزرگترین توفیق الهی است و فعالیت در این مسیر بزرگترین سعادت برای بشر محسوب می شود.همچنین انجمن مهرانه علاوه بر اینکه در زمینه خیر و کاستن درد بیماران مبتلا به سرطان پیشگام است یکی از بزرگترین فعالیت های فرهنگی در کشور به شمار می آید.

جناب آقای علیمردانی متذکر شدند: برافراشتن علم همدلی، انسجام، همبستگی، وحدت و یکرنگی در بین زنجانی ها در نوع خود بی نظیر است.در ضمن فعالیت فرهنگی مهرانه به قطع در کاهش جرم و جنایت در جامعه تاثیر قابل توجهی دارد چرا که بسیاری از جوانان در این انجمن تلاش و کوشش می کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کردند: خیرینی که در این مسیر موفق، قدم برداشته اند به این موفقیت ها قانع نباشند چرا که زنجانی ها بیش از این در این حوزه می توانند شور و حرکت ایجاد کنند.همچنین اگر در کشور سو مدیریت نباشد بیکاری نخواهد بود و سایر مشکلات نیز مرتفع خواهد شد.درواقع  بیماری سرطان در ایران جزو بیماری های خاص محسوب نمی شود و هزینه های سنگین مراحل تشخیص و درمان این بیماری مهمترین مشکل بیماران مبتلا به سرطان است.
ایشان تاکید کردند: شیوع به نسبت بالای این بیماری در میان مردم و از طرفی نبود و یا کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی لازم برای تشخیص و درمان این بیماری در استان زنجان، انگیزه ای حاصل کرد تا انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان (مهرانه) تاسیس شود. انجمن خیریه مهرانه تشکلی غیر سیاسی، غیر دولتی و غیر انتفاعی است که به همت و با تکیه بر مشارکت و حمایت مردم استان که با کمک های نقدی و غیر نقدی این انجمن خیریه را یاری می کند، اداره می شود.

در این مراسم پیام حاج آقا حدیدیان،اهدا کننده ساختمان نیز قرائت شد که مضمون آن به شرح زیر بود:

"به همت شما مردمان نیک سرشت تلاشی آغاز شد جهت حمایت از بیماران مبتلا به سرطان با نام مهرانه که به حمد الهی به بار نشست تا مرهمی باشد برای بیماران و خانواده هایشان. شایسته می دانم از زحمات عزیزان به ویژه مدیرعامل محترم جناب مهندس وثوق و اعضای هیأت مدیره تقدیر و تشکر کنم. همچنین سپاس ویژه دارم از تمام جوانان مهرانه که با انرژی و از خودگذشتگی این مجموعه را یاری نمودند، به طور حتم بدون حضور آنها چنین حرکتی با این عظمت امکان پذیر نبود و به حق می توان به عنوان سفیر مهرانه از ایشان یاد کرد. این ساختمان که هدیه ناقابل در مقابل زحمات پاک و ارزشمند شما بزرگواران است از جانب حقیر به مهرانه اهدا شده است و امیدوارم مرهم کوچکی باشد برای رنج بیماران و خدمتی برای مردمان خیر و فرهیخته شهرمان."


در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان زنجان جناب آقای مجید فرخی ابراز کردند: زنجانی ها پتانسیل قوی و قابل توجهی در امور مربوط به خیریه، نودوستی و موضوعات خیرخواهانه دارند که این موضوع فرهنگ سازی خوبی در امور عام المنفعه است.

ایشان عنوان کردند: این مشارکت قابل توجه مردم زنجان سابقه ای دیرینه دارد و خیرین بسیاری در امر مدرسه سازی، مسجد، پل، بیمارستان ها و دیگر موارد پیشقدم بوده اند.همچنین مشارکت در امور خیرخواهانه در سایه تلاش و ایثارگری حاصل شده است و این افراد با گذشتن از اموال خود در این راه قدم برداشته اند.

مهندس فرخی خاطرنشان کردند: مهرانه نسبت به انجمن های هم هدف تفاوت ویژه ای دارد و توانسته است با استفاده از حداکثر ظرفیت و پتانسیل این استان، انجمن را توانمند، گسترده و بالنده به پیش ببرد. انجمن مهرانه یک سازمان غیر دولتی صرف نیست چرا که نوع نگاه و کارکردی که دارد امروزه به عنوان یک شبکه اجتماعی قوی در سطح استان زنجان و کشور در مقایسه با سایر انجمن ها حرکت می کند.

این مسول تصریح کردند: مهرانه توانسته است به عنوان ابزاری قدرتمند و تاثیر گذار در روش های امور خیریه فعالیت های قابل توجهی را انجام دهد. انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان توانسته است به عنوان کانونی برای تبادل دانش و ایجاد اجتماع در بین خیرین فعالیت کند.در واقع این سازمان توانسته است با عبور از فضای مملو از ترحم و دلسوزی با نگاه جدید به امور پژوهشی و علمی با شکلی نو و ایده ای جدید ظهور کند.

به گفته ایشان، انجمن خیریه مهرانه توانسته با ایجاد روابط اجتماعی درست و سازنده با محیط خارج و داخل در سطح شهر، استان و کشور نقش مهمی را ایفا کند و همچنین توانسته افراد خیر را با ایجاد این تعاملات، درون یک شیکه قوی و به هم پیوسته گرد هم آورد. مهرانه به عنوان یک شبکه اجتماعی بزرگ، یک سازمان فراتر از دستگاه های دولتی و یک انجمن، فراتز از NGOعمل کند. به زبان ساده تر منطق این انجمن، عزم اجتماعی برای ایجاد تحول و تغییر در جامعه خیرین است.
مهندس فرخی اضافه کردند: ساختمان شماره چهار مهرانه توسط محمد حدیدیان اهدا شده که این ساختمان مرکزی برای آموزش فرزندان بیماران سرطانی و دریافت کمک ها مردمی به کار گرفته می شود در این ساختمان واحد بنر به منظور ایجاد درآمد برای این انجمن تاسیس شده است که ماهانه 30 میلیون تومان از این محل عاید انجمن می شود.

در ادامه جناب آقای مهندس اصغر وثوق اظهار کردند:در حال حاضر  50 هزار خیر و نو دوست در این انجمن فعال هستند، تاکید کرد: ماهانه 300 تا 400 میلیون تومان خیرین به این انجمن کمک می کنند و که 70 درصد آن برای درمان بیماران سرطانی هزینه می شود.که این موضوع نشان دهنده اعتماد مردم و خیرین است و زنجانی ها باید به توانمندهای خود اعتراف کنند.
مهندس وثوق ابراز کردند: هم اکنون علاوه بر بیماران این استان، بیمارانی از استان های اردبیل، آذربایجان غربی، کردستان، گیلان، قزوین و آذربایجان شرقی تحت حمایت این انجمن قرار دارند. تجربه این انجمن در اختیار استان های دیگر قرار می گیرد و باید برای متفاوت بودن انجمن و فرهنگ مهرانه بیش از گذشته تلاش کرد.


مدیرعامل انجمن مهرانه تصریح کردند: همه بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان تحت پوشش انجمن مهرانه قرار دارند و هیچ بیماری از خدمات این انجمن محروم نیست. بیماری سرطان در کشورمان جزو بیماری های خاص محسوب نمی شود و هزینه های سنگین مراحل تشخیص و درمان این بیماری مهمترین مشکل بیماران مبتلا به سرطان است.
ایشان خاطر نشان کردند: شیوع به نسبت بالای این بیماری در میان مردم و از طرفی عدم و یا کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی لازم برای تشخیص و درمان این بیماری در استان زنجان، انگیزه ای ایجاد کرد تا انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان مهرانه تاسیس شود.

        

 

تصاویر افتتاح

آخرین اخبار