• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

انسان سالم ،محور توسعه است

انسان سالم ،محور توسعه است

به گزارش خبرنگار واحد خبر انجمن مهرانه، ظهر یکشنبه دهم خرداد ، نشست خبری مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه با جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

مهندس وثوق در ابتدا ضمن تقدیر از اعتماد و حمایت مردم و مسئولین استان زنجان از مهرانه، اظهار کرد: لطف خداوند و حمایت های مردم و مسئولان از انجمن مهرانه سبب افزایش حمایت های این انجمن از بیماران مبتلا به سرطان از 48 درصد در سال گذشته به 68 درصد در سال جدید شده است.

وی افزود: در سال گذشته انجمن مهرانه 48 درصد هزینه های دارو و درمان مبتلایان به سرطان را پوشش می داده است ولی امروز با کمک های گسترده مردم زنجان این مهم به 68 درصد رسیده است و در مواردی که وضع مالی بیمار مناسب نباشد این حمایت ها 100درصد می باشد و سه عامل حمایت مردم، حمایت دولت از بیماران مبتلا به سرطان و فرهنگ استفاده مردم از بیمه ها به خصوص بیمه تکمیلی در این امر دخیل بوده است.

وی همچنین با اشاره به هزینه های بالای درمان سرطان افزود: باید فرهنگ استفاده از بیمه های تکمیلی در جامعه نهادینه شود زیرا در این موارد کسی قادر به پرداخت هزینه های بالای دارو و درمان سرطان نیست.

مدیر عامل انجمن مهرانه اظهار داشت: با افتتاح کلینک فوق تخصصی رادیوتراپی مهرانه در زنجان، تعداد مراجعات بیماران زنجانی به مهمانسرای این انجمن در تهران کاهش یافته و این امر موجب انعقاد تفاهم نامه با 10 استان برای استفاده از این مهمانسرا شده است تا از این طریق فرهنگ مهرانه در سایر استانها نهادینه شود.

مهندس وثوق گفت: با گذشت حدود 6 ماه از شروع به کار کلینیک انجمن مهرانه، 425 نفر بیمار در این کلینیک پذیرفته شده اند که از این تعداد 369 نفر خاتمه درمان پیدا کرده اند.همچنین از بین این بیماران 60 نفر دارای بیمه تکمیلی هستند که هزینه هایشان را بیمه های مربوطه پرداخت کرده اند و 297 نفر از کمک های مهرانه استفاده کرده اند، که هزینه های فرانشیز این 297 نفر 2 میلیارد و 30 میلیون تومان  بوده است.

وی با توجه به رسالت مهرانه در فراتر رفتن از مرزهای استان و حتی کشور اضافه کرد: تعداد 30 پرونده از 425 پرونده ی پذیرش شده در کلینک مهرانه مربوط به استان های آذربایجان‌شرقی، قزوین، کردستان و تهران بوده و یک پرونده هم مربوط به کشور آذربایجان است.

ایشان با اشاره به گردهم آمدن 21 انجمن خیریه حامی مبتلایان به سرطان از 17 استان در زنجان در اواخر ماه اردیبهشت اشاره کرده و افزود: هدف از برگزاری چنین نشست های معرفی هرچه بیشتر مهرانه و توانمندی های استان زنجان در زمینه درمان سرطان به دیگر استان ها بوده است که مهرانه با تایید همه جانبه مسئولان این انجمن ها مواجه شده است.

این مسئول اظهار کردند با توجه به اینکه "انسان سالم ،محور توسعه است " ادامه دادند: تا پایان سال 93 مهرانه در حوزه امداد رسانی و درمان مبتلایان به سرطان فعالیت می کرده و همه ی بیماران در اقصی نقاط استان را تحت حمایت خود قرار داده است،در همین راستا امسال را سال آموزش و پیشگیری در مهرانه نام گذاری کرده و در سه حوزه ورزش، جلوگیری از مصرف دخانیات و اصلاح تغذیه مردم فعالیت خواهیم کرد چرا که سالیانه 65هزار نفر بر اثر استعمال دخانیات در کشور فوت می کنند که 10درصد آنها به طور غیر مستقیم در معرض دود ناشی از استعمال دخانیات قرار گرفته اند.

وی وضعیت مهرانه را از لحاظ سخت افزاری قابل قبول توصیف کرده و افزود: کلینیک مهرانه دارای یک دستگاه رادیوتراپی است و قصد اضافه کردن یک دستگاه دیگر را هم داشتیم که با لطف خداوند دو نفر از جوانان خیر زنجانی مقیم تهران این کار را برعهده گرفته و یک دستگاه رادیو تراپی از شرکت زیمنس در مدت یک ماه به مبلغ  4میلیارد و 900میلیون تومان برای این کلینیک خریداری نموداند.

وی گفت: در هفته گذشته دفتر انجمن مهرانه در شهر سلطانیه به عنوان نهمین شهر از شهرهای میزبان دفاتر مهرانه  افتتاح شد و در آینده ای نزدیک ساختمان شماره 4 دفتر مهرانه در میدان پانزده خرداد شهر زنجان افتتاح خواهد شد.

مهندس وثوق خاطرنشان کرد که انجمن مهرانه 50 هزار نفر خیر دارد که در سال 93 بیش از هفت میلیارد تومان از راه های مختلف توسط این خیرین به انجمن مهرانه کمک شده است تا هیچ بیماری به خاطر فقر مالی از دنیا نرود.

وی با اشاره به تلاش های مهرانه در جهت فرهنگ سازی افزود: مهرانه تلاش خواهد کرد تا رسالت اجتماعی فرد به خود و همچنین مبارزه با استعمال دخانیات و فرهنگ مراجعه به پزشک در وقت طلایی را در جامعه نهادینه کرده و در نهایت تلاش خواهیم کرد تا زنجان را به قطب تحقیقات، آموزش و پیشگیری، تشخیص به موقع و درمان سرطان در ایران و منطقه تبدیل کنیم.

وی همچنین از دیگر فعالیت های فرهنگی مهرانه برگزاری ضیافت شام در روز تولد حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اشاره کرده و همچنین اطلاع رسانی های مختلف این انجمن از طریق سایت و نشریه و دیگر موارد را بر شمرداند و از برگزاری کنسرت سالار عقیلی، خواننده موسیقی سنتی ایران در شهریور ماه خبر دادند.

ایشان افزود: با توجه به تلاش های انجمن مهرانه و دانشگاه علوم پزشکی زنجان، تعداد بیماران مبتلا به سرطان این استان روند صعودی نداشته و طی سال های 91 تا 93 تعداد پذیرش بیماران تقریبا به یک اندازه بوده است. همچنین وی تعداد بیماران تحت حمایت انجمن مهرانه را در طول 8سال فعالیت این انجمن 3هزار و 574 نفر اعلام کرد.

وی در پایان از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه تشکر کرد و افزود، کلینیک مهرانه در روزهای پنج شنبه و جمعه پذیرش بیمار ندارد به همین جهت از اصحاب رسانه و مردم استان زنجان دعوت میکنیم تا برای مشاهده نتایج زحمات و کمک های خودشان از مجموعه کلینیک این انجمن دیدن کنند.

 

این خبر را در نیز می توانید مطالعه کنید.

 

تصاویر نشست

آخرین اخبار