• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

قطعنامه خیریه های حامی بیماران مبتلا به سرطان

قطعنامه خیریه های حامی بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش خبرنگار واحد خبری انجمن خیریه مهرانه این نشست در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه،30 و 31 اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی انجمن خیریه مهرانه در محل کلینیک رادیوتراپی زنجان برگزار شد تا با حضور خیرین این حوزه در سراسر کشور بتوان قدم خیری در این حوزه برداشت.

این مراسم راس ساعت 9 روز پنج شنبه در محل مهمانسرای نیکان واقع در مجموعه مهرانه افتتاح شد که در ابتدای برنامه بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود ملی،سرکار خانم دکتر مقیمی رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه مهرانه با عرض خیر مقدم به مهمانان برنامه را آغاز کردند.

طی این گردهمایی سرکار خانم قدس بنیانگذار موسسه محک عنوان کردند:با توجه به اینکه ما در راستای کمک به بیماران گام برمی داریم،به همین جهت تنها نباید به کمک های دولتی در حوزه حمایت از بیماران سرطانی اکتفا کنیم  در واقع وجود نیروهای خیر در کنار کمک های دولتی زمینه مناسبی برای ارائه خدمت به بیماران فراهم می کند و تاثیرگذاری بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان جناب آقای دکتر بیگلری اظهار کردند: سرطان یک بیماری ناخواسته است که با توجه به راه های پیشگیری می توان تا حد قابل توجهی از ابتلا به آن جلوگیری کرد هر چند این بیماری ناخواسته است ولی می توان تا حد قابل توجهی آن را درمان و اثرات آن را کم کرد.

در این بین مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه جناب آقای مهندس وثوق ضمن تشکر از حضور مهمانان در این مراسم یادآور شدند:ورود به حوزه پیشگیری گام مهمی در حوزه مبارزه با سرطان است در واقع هیچ تقدم و تاخری در میزان کمک خیرین وجود ندارد از این رو هر فرد با توجه به توان مالی خود از خیرین این انجمن محسوب شده و در حال حاضر 50هزار خیر با مهرانه همکاری دارند.

در ادامه این مراسم سه نشست تخصصی با حضور خیرین برگزار شد که نشست اول در خصوص نحوه جذب کمک های مالی انجمن ها بود که برای تحقق این مهم نیاز به حضور معتمدین و افراد شاخص،شفافیت حساب های مالی،شفافیت عملکردها،رشد و شکوفایی خیریه ها و دفاتر شهرستانها،پاسخگویی و... احساس می شود. در نشست دوم نیز به بررسی شیوه  فعالیت های فرهنگی در خیریه ها پرداخت شد که در این بخش هم اقدامات فرهنگی خیریه ها مورد توجه قرار گرفت.

همچنین طی این مراسم نمایندگانی از خیریه های مختلف در سراسر کشور نسبت به اقداماتی که می توانند انجام دهند ایراد سخنرانی کردند تا بتوانند با همفکری یکدیگر کمک های قابل توجهی داشته باشند.

در نشست آخر ضمن پرداختن به چالش های پیش روی خیریه ها قطعنامه ای ارائه شد که طی این قطعنامه خیریه های حامی بیماران مبتلا به سرطان متعهد شدند در جهت کمک به راه اندازی خیریه های جدید و نوپا در سایر شهرستانها نهایت همکاری را داشته باشند البته  توجه به این نکته که خیریه ها برای ارائه خدمت به بیماران باید از موازی کاری پرهیز کنند، همچنین متعهد شدند جهت تبادل نظر،همفکری به صورت مستمر و سالیانه در گردهمایی سالیانه در این خصوص شرکت کنند.

این خبر را در سایت هم می توانید ببینید.

تصاویر نشست

آخرین اخبار