• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

بهره گیری از قوه علمی استان لازمه موفقیت در حوزه آموزش و پیشگیری

بهره گیری از قوه علمی استان لازمه موفقیت در حوزه آموزش و پیشگیری
معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور استان زنجان تاکید کردند:برای موفقیت در امر آموزش وپیشگیری باید قوه علمی استان،دانشگاهیان حضور پررنگی داشته باشند.
به گزارش خبرنگار واحد خبری انجمن خیریه مهرانه روز پنج شنبه 94/2/3 در جلسه بازدید معاونین فرهنگی دانشگاه های استان از کلینیک رادیوتراپی مهرانه، جناب آقای حاج علی اکبری معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه پیام نور زنجان عنوان کردند:در حال حاضر یک کار بزرگ توسط مردم شریف زنجان صورت گرفته است که مهرانه نامیده شده است که نشانگر عظمت روحی مردم استان زنجان است که به واسطه تلاش انسانهای بزرگی همچون مهندس وثوق وهمه همکارانشان ایجاد شده است.
 
ایشان با اشاره به این مطلب اظهار کردند: تاکنون یکسری اقدامات درمانی در این مجموعه محقق شده است که التیامی بر دردهای بیماران دردمند بوده است که بعد از این قرار نیست فعالیتهای مهرانه به حوزه درمان خلاصه شود بلکه در فاز جدید به سمت آموزش و پیشگیری حرکت خواهد کرد که برای رسیدن به این هدف از قوه فاهمه استان  یعنی دانشگاهها کمک گرفته خواهد شد تا عملیاتی شود.
 
آقای حاج علی اکبری یادآورشدند: آن چیزی که الان در کشور و به ویژه استان حائز اهمیت است الگوهایی در زندگی است که منجر به این دردها شده است از این رو در جهت اطلاع رسانی در این زمینه بیشتر فعالیت خواهد شد لذا در گام اول از مجموعه دانشگاهی که عنوان بازوان فکری وعلمی دانشگاهها محسوب می شوند دعوت کردیم تا علاوه بر بازدیدی که از کلینیک انجام می دهند از جامعه هدفی که در دانشگاهها وجود دارد بهره بگیریم ودر راستای اطلاع رسانی درست اقدام کنیم.در واقع ما قرار است از فکر دوستان دانشگاهی هم در عرصه اطلاع رسانی وهم برای هفکری وهم اندیشی برای فعالیت های پیشگیرانه کمک بگیریم.
در ادامه این جلسه جناب آقای مهندس وثوق ضمن تشکر از حضور معاونان فرهنگی دانشگاهها در این جلسه ابراز کردند:تاکنون سه هزار و485 پرونده در انجمن خیریه مهرانه تشکیل شده است و در حال حاضر ماهیانه 300میلیون تومان توسط خیرین استان برای تامین دارو درمان بیماران تامین می شود. به همین خاطر در سال جدید نیاز به هفکری دانشگاهیان داریم تا بتوانیم در عرصه آموزش وپیشگیری موفق عمل کنیم.
 
در ادامه معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان آقای قنبری خاطر نشان کردند: چنین کارهای خیرخواهانه ای می تواند در سطح بین المللی بی نظیر باشد در حال حاضر ما شاهد یکسری کاستی ها در مجموعه فعالیت های دانشگاه ها شاهد هستیم که بهتر است دولتمردان به این مهم توجه کنند هرچند ما در فضای علمی کشور به توفیقات خوبی دست یافته ایم ولی اگر خلاء های موجود را نیز مرتفع می کردیم می توانستیم همچون مهرانه عمل کنیم.
 
ایشان تاکید کردند:به نظر می رسد جامعه 13هزار و800نفری دانشگاه آزاد در استان بدون هیچ چشم داشتی تمایل بسیاری خواهند داشت که در حوزه پیشگیری،آموزش و پژوهش و تحقیقات عمل کنند. از این رو 13رشته تخصصی این دانشگاه می توانند در برنامه های تحقیقاتی نقش بسزایی داشته باشند.
 
 در ادامه جناب آقای حریری  معاونت فرهنگی دانشگاه زنجان اذعان کردند:فعالیت های بدنه دانشجویی ما در دانشگاه در شناخت مهرانه بسیار تاثیر گذار بود لذا حمایت هدفمند مهرانه از دانشجویان سبب تحقق اتفاقات قابل توجه خواهد شد در ضمن برای حضور هرچه بهتر کارکنان و اساتید دانشگاه ها بهتر است کارگروهی تشکیل گیرد تا جلسات نظام مند شود.
آخرین اخبار