• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

نشست خبری با بنیانگذاران مهرانه

نشست خبری اصحاب رسانه با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل مهرانه و جمعی از خبرنگاران، برگزار شد.

در این نشست مهندس وثوق با اشاره به هشت سال فعالیت مستمر و شبانه روزی توسط خیرین زنجان گفت: 3300 بیمار تحت پوشش ،موفقیت در برنامه کوتاه مدت ،تجهیز بیمارستان ولیعصر و مهمان سرای تهران، و برنامه بلند مدت پوشش 50000 خیر و افتتاح کلینیک مهرانه  همه و همه نشانه هدف گذاری، برنامه ریزی صحیح، همت و موفقیت این انجمن بوده.

ایشان ضمن تشکر از همه اصناف گروه ها و نهاد ها و مردم به خاطر یاری و کمک هایشان سه عنصر اصلی در این موفقیت ها را لطف خداوند ، وجود خیرین مهرانه و کمک ها و اعتماد مردم به مهرانه دانستند که در نهایت به همایش 23 آبان ماه و افتتاح فاز اول کلینیک مهرانه و مجموعه رفاهی آن منجر شد که قولش به مردم داده شده بود.

مهندس وثوق در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص مبالغ جمع آوری شده گفت: در این همایش حدود 1000 نفر شرکت کردند که دستاورد بزرگی برای مهرانه بود و حدود 4 میلیارد و 800 میلیون تومان وجه نقد و غیر نقدی دریافت کردیم مانند اهدای چهار واحد آپارتمان.

دکتر مقیمی ، از بنیانگذاران مهرانه و رییس هیات مدیره مهرانه در خصوص ظرفیت خدمت رسانی کلینیک و زمان پذیرش بیمار گفت: هم اکنون 30 مریض کارهای مقدماتی شان صورت گرفته و از روز شنبه کارهای مربوط به پذیرش و درمانشان آغاز خواهد شد و در ماه های آینده این تعداد به 60 نفر در روز خواهد رسید که این افزایش تعداد بیماران به تدریج و آرامی صورت خواهد گرفت. چرا که با توجه به عدم خریداری دستگاه دوم رادیوتراپی، باید به آرامی این افزایش صورت گیرد که خدایی نکرده مشکلی برای دستگاه موجود به وجود نیاید.

ایشان افزود: مطلب مهم دیگر این است که هیئت مدیره مهرانه به این نتیجه رسید که با توجه نیاز بیماران و مردم زنجان اولویت خود را برای خرید دستگاه دوم رادیوتراپی و دستگاه CTسیمولاتور قرار دهد تا اینکه بخواهد به ادامه ساخت فاز دوم کلینیک بپردازد. لذا برای خرید این دو دستگاه 2 سال برنامه ریزی شده است و محل آن نیز در کلینیک تعبیه شده است که خیری در همین آیین افتتاحیه با پرداخت 2 میلیارد تومان هزینه خرید دستگاه CTسیمولاتور را تقبل کرده است.

دکتر مقیمی افزود: برای فاز دوم کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه حدود 30 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در سال های آینده تکمیل می گردد.

  

دکتر مقیمی در ادامه در مورد دستگاه CTسیمولاتور و آمار سرطان گفت: دستگاه CTسیمولاتور دستگاهی است که به صورت فضایی درمان بیمار را شبیه سازی و ترسیم می کند که باعث می شود تا روند درمانی راحت تر بر روی بیمار پیاده شود. در میان کشورهای آسیایی و ایران سرطان معده بیشترین شیوع را دارد و در میان بانوان سرطان پستان بیشتر دیده می شود.

ایشان در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص هزینه ای که از بیماران گرفته می شود گفت: هزینه ها از بیماران طبق مددکاری صورت گرفته روی بیماران تحت پوشش در مهرانه و بیمه های تکمیلی آن ها دریافت می شود و سعی بر آن است که از بیماران کم بضاعت هیچ هزینه ای دریافت نشود، تا هیچ بیماری به خاطر مشکلات مالی از دنیا نرود. در ضمن اسپانسر هم برای بیماران در نظر گرفته شده است که در این راستا با توجه به طرح نظام سلامت که در دولت تصویب شده و اجرا می شود بسیاری از هزینه های درمانی بیماران کاهش یافته و مهرانه حدود 73 درصد از هزینه های بیماران را پرداخت می کند.

مهندس وثوق در ادامه این نشست برنامه های فرهنگی پیش روی مهرانه را چنین تشریح کرد: در برنامه های آتی مهرانه بحث تحقیقات و پژوهش و اموزش و پیشگیری قرار دارد که نیازمند تلاش همه از جمله رسانه ها و مردم و همگان است که این بحث در جامعه فرهنگ سازی شود، که سعی خواهیم کرد به مردم آموزش دهیم که به موقع و در زمان طلایی به دکتر مراجعه کنند و شیوه رسیدگی به بیماران و برخورد با آن ها چگونه باشد. در این خصوص انتظاری که از اصحاب رسانه می رود این است که با توجه به بازدید آقای دکتر لاریجانی رییس محترم مجلس شورای اسلامی، در بازدید از کلینیک مهرانه، شگفت زده شده بود و کمک های مردم به ساخت این مجموعه را ستودنی دانست. اصحاب رسانه به عنوان صدای گویای مشکلات و موفقیت های جامعه هستند که خیلی مفید و موثر می توانند عمل کنند و می توانند به مردم انتقال دهند که چه اتفاق بزرگی در مهرانه می افتد. و می توانند کمک کنند که در اینده زنجان یک حالت توریسم سلامت پیدا کند.

ایشان درباره ارتباط خود را با دانشجویان و سایر شهرستان ها عنوان کرد: یکی از کارهای مهم مهرانه احداث دفاتر کانون مهر در دانشگاه های سطح شهر زنجان می باشد که حدود 3000 دانشجو در این کانون ها به کار فرهنگی و آموزشی مشغول هستند که به عنوان یک خیریه این اقدام بی نظیر است و هم چنین مهرانه در برخی شهرستان های استان صاحب دفتر است که این کار تعداد خیرین مهرانه را افزایش می دهد و باعث می شود که آن ها نیز در جریان امور قرار گیرند و فرهنگ مهرانه را به سایر شهرستان های استان زنجان نیز انتقال دهیم.

در پایان مهندس وثوق گفت: انجمن خیریه مهرانه و کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی آن فعلا در سطح شهر زنجان به فعالیت خود ادامه می دهد و در آینده ای نزدیک و پیشرفت در فعالیت ها و ساخت کلینیک خود به استان های همجوار نیز خدمات ارائه خواهد کرد و به آرامی در سطح کشور نیز فعالیت کند.

ایشان در پایان اعلام کرد: از همین تریبون و قلم های شما خبرنگاران استفاده می کنم و به تمام مردم و خیرین زنجان می گویم : از همه شما سپاسگزاریم.

آخرین اخبار