• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

مدیر عامل انجمن مهرانه زنجان در گفت وگو با تسنیم: ۳۲۰۰ بیمار مبتلا به سرطان تحت پوشش انجمن مهرانه زنجان هستند

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان از تکمیل ۱۰۰درصدی فاز نخست کلینیک تخصصی مهرانه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳هزار و ۲۰۰بیمار سرطانی تحت پوشش انجمن مهرانه زنجان هستند.

اصغر وثوق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، خرید دومین دستگاه رادیوتراپی را یکی از ملزومات انجمن مهرانه دانست و اظهار کرد: بر اساس پیش بینی انجام شده مبنی بر افزایش 2 برابری بیماران تحت پوشش مهرانه زنجان در صورت پذیرش بیماران سرطانی استان‌های مجاور نظیر قزوین، کردستان، آذربایجان شرقی و غیره، خرید دستگاه دوم رادیوتراپی جزو اولویت‌های ویژه مهرانه قبل از آغاز ساخت فاز دوم است.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد بیماران سرطانی برای ادامه حیات به دستگاه رادیوتراپی نیاز دارند، تصریح کرد: علاوه بر نکات یاد شده، دستگاه نخست رادیوتراپی نیاز به یک دستگاه یدکی دارد تا در صورت خراب شدن دستگاه نخست، از دستگاه رادیو تراپی دوم استفاده شود.

مدیر‌عامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان ابراز کرد: نخستین دستگاه رادیو تراپی با هزینه‌ای بیش از 40 میلیارد و 900 میلیون ریال از شرکت زیمنس آلمان خریداری شده است.

وی در مورد هزینه‌های لازم برای خرید دومین دستگاه رادیوتراپی خاطر نشان کرد: میزان مبلغ مورد نظر برای خرید دومین دستگاه رادیوتراپی، 70 میلیارد ریال است که مبلغ کلی برای خرید این دستگاه همراه با ضمائم در حدود 100 میلیارد ریال است.

برای تکمیل فاز نخست مهرانه زنجان مبلغ 140 میلیارد ریال هزینه شده است
وثوق از صرف هزینه 140 میلیاردی بابت تکمیل فاز نخست کلینیک مهرانه زنجان خبر داد و تصریح کرد: تمامی هزینه‌ها توسط خیران پرداخت شده که این عمل نشان دهنده پتانسیل بالای مردم زنجان برای مشارکت در کار خیر و همچنین اعتمادشان به مهرانه است.

وی میزان مبلغ لازم برای تکمیل فاز دوم کلینیک تخصصی مهرانه را 300 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: امیدواریم خیران انسان دوست مهرانه مثل همیشه ما را در این مسیر همراهی کنند.

مدیر‌عامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان، سال 93 را نقطه عطف در مسیر درمان بیماری سرطان اعلام کرد و گفت: در صورت افتتاح رسمی فاز نخست کلینیک تخصصی مهرانه، بیماران تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران سرطانی در این مرکز پذیرش می‌شوند و بسیاری از مشکلات رفت و آمدشان به مرکز برطرف می‌شود.

ورود به فاز تحقیقاتی بیماری سرطان، از جمله اهداف مهم مهرانه است
وی با اشاره به تاریخچه 9 ساله انجمن حمایت از بیماران سرطانی زنجان اظهار کرد: ورود به فاز تحقیقاتی در بحث پژوهشی و پیشگیری از بیماری سرطان، از جمله اهداف مهم، پس از افتتاح فاز نخست کلینیک تخصصی مهرانه است.

وثوق تصریح کرد: برای ورود به فاز تحقیقاتی دارای بودجه قابل قبولی هستیم و نگرانی از این بابت نداریم.

مدیر‌عامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان‌ ابراز کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی افتخار دارد که از زمان تاسیس تا‌کنون توانسته است علاوه بر برطرف کردن مشکلات بیماران تحت پوشش و آگاهی دهی، در راستای پیشگیری و کنترل و درمان بیماری سرطان، به توسعه فرهنگ‌سازی در سطح شهر نیز بپردازد.

وی از فعالیت 3 واحد فرهنگی در سطح شهر زنجان خبر داد و خاطر نشان کرد: واحد بنر مهرانه به صورت حضوری و در تمامی ساعات به صورت تلفنی انواع سفارشات تبریک، تسلیت، زیارت، تاج گل و هزینه احسان را قبول کرده و تمامی سفارشات را راس ساعت و زمان مقرر در محل برگزاری مراسم تحویل خیران می دهد.

وثوق اظهار کرد: در حال حاضر واحد بنر مهرانه علاوه بر زنجان، شهرستان‌های ابهر، خرمدره، ماهنشان و دندی را تحت پوشش داشته و حتی به روستاهای استان بنر ارسال می‌کند.

وی افزود: استان‌های تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی، اصفهان، همدان و بیجار از جمله سفارش دهندگان هستند.

مهمانسرای مهرانه زنجان با صرف هزینه 10.5 میلیارد ریالی ساخته شده است
مدیر‌عامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان میزان مساحت مهمانسرای مهرانه را یک هزار و 700 متر مربع اعلام کرد و افزود: مهمانسرای مهرانه زنجان با صرف هزینه 10.5 میلیارد ریالی ساخته شده است.

وی هدف از ساخت مهمانسرای مهرانه را اسکان دادن بیماران غیر بومی سرطان به همراه خانواده‌هایشان عنوان کرد و گفت: با افتتاح رسمی فاز نخست کلینیک تخصصی به طور قطع با حجم زیادی از بیماران سرطانی از شهرستان‌ها و استان‌های همجوار زنجان روبرو می‌شویم بنابراین به منظور راحتی بیماران و خانواده‌هایشان اقدام به ساخت مهمانسرای یاد شده کردیم.

وثوق تصریح کرد: مهمانسرای مهرانه تهران، به منظور رفاه حال بیمارانی که برای ادامه درمان مجبور به مراجعه  به تهران هستند راه اندازی شده است که در نوع خدمات‌دهی در سراسر کشور بی‌نظیر است.

وی خاطر نشان کرد: این مهمانسرا ظرفیت 35 تخت را دارد و در تمامی اتاق‌ها، امکانات رفاهی اعم از یخچال، تلویزیون و غیره را داراست.

مدیر‌عامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان اظهار کرد: جنبه حمایتی داشتن فعالیت‌های مهرانه، پذیرش بیماران سرطانی کشور و اداره کردن کلینیک تخصصی مهرانه توسط خود خیران، 3 مشخصه بارز انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان زنجان است.

آخرین اخبار