• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

ریسک ابتلا به سرطان در زنجان مشابه سایر استان هاست

رئیس هیات مدیره انجمن مهرانه گفت: ریسک ابتلای به بیماری سرطان در این استان مشابه سایر مناطق کشور است.

دکتر مینوش مقیمی در ادامه افزود: متاسفانه شایعاتی مبنی بر اینکه زنجان بیشترین آمار مبتلایان به بیماری سرطان را دارد در بین مردم منتشر و ترویج یافته اما این موضوع صحت ندارد.

وی یادآور شد: بیماری سرطان در تمامی نقاط کشور روند افزایشی را نشان می دهد و این موضوع مهم تنها به استان زنجان اختصاص ندارد.

دکتر مقیمی، افزود: نبود پایش علمی دقیق در مورد بیماری سرطان و شمار مبتلایان آن موجب شده شایعات و نگرانی هایی در بین مردم به وجود آید. هنوز پایش علمی برای بررسی میزان شیوع بیماری سرطان در این استان و در سطح کشور انجام نگرفته است و توجه به این موضوع مهم ضروری است.

ایشان اظهار داشتند: هم اکنون برای سه هزار بیمار سرطانی کم و بی بضاعت در این استان پرونده تشکیل شده و هزینه های مربوطه نیز توسط خیرین پرداخت می شود. دکتر مقیمی در ادامه گفت: شمار بیماران سرطانی در استان زنجان بیش از آمارهای کنونی است و مطالعات دقیق می تواند در این امر نقش مهمی داشته باشد.

دکتر مقیمی،فوق تخصص خون و آنکولوژی، همچنین خونریزی غیرطبیعی در هر نقطه ای از بدن را از علائم هشدار دهنده سرطان عنوان کرد و گفت: پیدایش هرگونه توده سفت سلولی در زیر پوست و زخمی که به آسانی بهبود نمی یابد، از دیگر نشانه های این نوع بیماری است. همچنین سوء هاضمه دائمی، تغییرات در وضعیت خال یا زگیل از قبیل تغییر رنگ، بزرگ شدن، خارش، دردناک شدن و یا خونریزی به مدت طولانی، سرفه، گرفتگی صدا و یا مشکل بلع در مدت زمان زیاد از دیگر نشانه های هشدار دهنده بیماری سرطان است.

آخرین اخبار