• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

نشست خبری مهرانه در محل مرکز رایوتراپی مهرانه برگزار شد

 

نشست خبری  مهرانه در مرکز رادیوتراپی مهرانه، روز شنبه 31 خردادماه 93 با حضور مدیرعامل و نائب رییس هیات مدیره مهرانه برگزار شد.

در این نشست مهندس وثوق مدیرعامل مهرانه با اشاره به 8 سال فعالیت انجمن خیریه مهرانه در استان زنجان، گفت: مهرانه تاکنون بیش از سه هزار بیمار مبتلا به سرطان را با هزینه ماهانه حدود 150-200 میلیون تومان تحت پوشش دارویی و درمانی  و خدمات رفاهی خود قرار داده است.

ایشان با ذکر اهمیت دستگاه رادیوتراپی در روند درمانی 70درصد از بیماران مبتلا به سرطان، گفت: پس از 5 سال از آغاز حرکت مهرانه، با توجه به نیاز مبرم بیماران به دستگاه رادیوتراپی، انجمن خیریه مهرانه وارد فاز جدیدی با عنوان تحقیقاتی و پیشگیری شد که با حمایت مردم وخیرین این ایده امروز به طرحی ملی تبدیل شده است؛ چرا که کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه با مساحت12000مترمربع زیربنا درمانی، تحقیقاتی و پیشگیری و 2000مترمربع زیربنای رفاهی، با هزینه ای بالغ بر 40 میلیارد توامن در حال احداث است. که در آینده ای نزدیک شاهد راه اندازی فاز اول این کلینیک و مرکز رادیوتراپی مهرانه خواهیم بود؛ که پس از راه اندازی این مرکز، بیماران مبتلا به سرطان نیازی به سفر به تهران برای ادامه درمان خود نخواهند داشت.

بنیانگذار و مدیرعامل مهرانه، با اشاره به نزدیکی بهره برداری از این دستگاه در هفته های آتی، گفت: همراهی و و همگانی خیرین و مردم زنجان، موجب شده تا در طی 20 ماه از آغاز عملیات عمرانی این مرکز به نقطه بهره برداری برسیم و این حسن اعتماد مردم به مهرانه و خیرین آن شایسته بالاترین تقدیرهاست.

در ادامه این نشست آقای حاج جواد گرانمایه مدیر آینده مرکز رادیوتراپی مهرانه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد بخش تحقیقات این کلینیک، گفت: سازماندهی فعالیت های تحقیقاتی اساتید، محققان و پزشکان در مجموعه کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه، از اولویت های انجمن خیریه مهرانه می باشد؛ که با برنامه ریزی های صورت گرفته در طی چند سال آینده شاهد نتایج بسیار عالی این بخش در پیشگیری و درمان ارزان تر بیماری سرطان خواهیم بود.

نایب رییس هیات مدیره مهرانه ضمن اشاره به استقرار مکانیکی دستگاه رادیوتراپی و راه اندازی الکترونیکی آن در طی هفته اول تیرماه سالجاری، افزود: دستگاه رادیوتراپی مهرانه از شرکت زیمنس آلمان که مدل آنکور، یکی از مدرن ترین این دستگاه هاست با هزینه ی 4میلیارد و 900 میلیون تومانی و با تلاش شبانه روزی 19 ماهه خیرین مهرانه، خریداری شده است.

در پایان مهندس وثوق ضمن تشکر و قدردانی از همراهی مردم استان زنجان، گفت: در مرکز رادیوتراپی مهرانه، دو آشیانه دستگاه رادیوتراپی در نظر گرفته شده است که دستگاه دوم به صورت رزرو و جایگزین در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد تا روند درمانی بیماران دچار اخلال نباشد. مدیرعامل مهرانه افززو: در حال حاضر یک دستگاه مستقر و به زودی راه اندازی خواهد شد؛ اما در مورد دستگاه دوم رادیوتراپی، مهرانه امیدوار است با ادامه همکاری و یاری خیرین، این دستگاه نیز خریداری و مستقر خواهد شد.

آخرین اخبار