• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

بانگ امید مهرانه در سرای ایران

چندی پیش به مناسبت افتتاح فاز اول کلینیک سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه، هفته میراث فرهنگی و اولین سالگرد تاسیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان زنجان سه تن از اعضا و خیرین انجمن مذکور با عنوان "سفیران مهرورزی و گردشگری" در حمایت از بیماران مبتلا به سرطان؛ اقدام به سفر ایرانگردی نمادین فرهنگی نمودند. آقایان اویس کیانی، احد حسنلو و حامد نوری، از 13 تا 25 اردیبهشت با گذر از 16 شهر کشورمان پیام خود را به گوش اقوام مختلف کشور رساندند. به همین جهت گپ  و گفتگویی داریم با سرپرست این گروه، آقای اویس کیانی که در ادامه می خوانید.

- لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمائید چه وظیفه ای در انجمن راهنمایان گردشگری به عهده دارید.

+ بنده اویس کیانی هستم. عضو هیئت موسس و مدیره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان زنجان. ما راهنمای گردشگری محسوب می شویم که وظیفه اصلی یک راهنما ابتدا به ساکن معرفی و شناساندن شهر و استان خودش به عموم هست.

- چطور شد که ایده ی "سفیران مهرورزی و گردشگری" به ذهنتان رسید.

+ در حوزه سلامت در زنجان از سوی فعالان گردشگری عملا می توان گفت اقدام چندانی صورت نگرفته و این حوزه با توجه به پتانسیلی که استان زنجان دارد، بسیار مهجور مانده به همین سبب خواستیم تا از لحاظ تلفیق حوزه سلامت و گردشگری، یک عملکرد موفق داشته باشیم. از پیشرو ترین بخش گردشگر پذیر سلامت در استان می توان به کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه اشاره کرد. چرا که از نظر تعریف گردشگری، بیماری که وارد استان یا شهر زنجان می شود در صورت حداقل یک شب اقامت،‌ گردشگر محسوب خواهد شد. از همین رو به مناسبت افتتاح مرکز رادیوتراپی مهرانه و هفته میراث فرهنگی و سالگرد تاسیس انجمن راهنمایان این ایده شکل گرفت، و با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته و حمایت قاطعانه هیئت مدیره و مدیرعامل مهرانه جناب آقای مهندس وثوق این حرکت صورت پذیرفت.

- اهدافی که در این سفر به دنبال می کردید چه چیزهایی بودند؟

+ اولین هدف، زنجانشناسی بود تا هموطنان عزیز، زنجان را بیشتر بشناسند. بسیار دردناک است که بشنویم "زنجان کویره؟! " صد البته که کویر خیلی دوست داشتنی ست ولی باید گفت که زنجان کویر نیست. و قابلیت های زیبای خودش را دارد که این معرفی وظیفه ذاتی بنده و همکارانم در انجمن راهنمایان است که می بایست حرکتی را شروع می کردیم. اهداف دیگر ما عبارت بود از:‌ معرفی انجمن خیریه مهرانه و کلینیک در حال راه اندازی مهرانه، تعامل با مسئولین انجمن های حمایت از بیماران مبتلا به سرطان سایر مناطق و تبادل تجربیات، ‌تعامل با فعالان و همکاران عرصه گردشگری سایر مناطق، ایجاد ترغیب سفر به زنجان و همچنین عیادت از بیماران مبتلا به سرطان و روحیه دهی به آنان.

- از کدام شهرها و مناطق گذر کردید؟

+ قزوین،‌تهران،‌ قم، کاشان، اصفهان، یزد، کرمان، شیراز،‌ اهواز، شوشتر، دزفول، خرم آباد، کرمانشاه، سنندج، مریوان، همدان.

_ افراد دیگری در انجام این مهم به شما یاری رساندند؟

+ بله قطعا. ما در زنجان یک تیم هشت نفری داشتیم از همکاران خودمان داشتیم که در کنار عزیزان مهرانه ای کارهای هماهنگی و رسانه ای و بعضا اقامتی را انجام می دادند. خانم ها فاطمه صنوبری، هستی فراهانی، سارا دادخواه، نسرین خدایی، مینا حیدری، فرزانه حسینیان و نرگس امامی ‌ همچنین آقای فرید ملکی. و دوستان مهرانه ای آقایان عبداللهی، ‌صفری،‌ اصولی و خانم قلندری زحمات بسیاری را برای حمایت از این سفر متحمل شدند.

- بهترین لحظات شما و همکارانتان کی بود؟

+ سراسر این سفر هم برای ما درس زندگی بود و هم برای انسان هایی که دیدیم و پذیرای ما بودند. لحظات خوب زیادی را تجربه کردیم. که به یکی از مهمترین آن ها اشاره می کنم. ما سعی می کردیم در عیادت ها بیماران رو از فضای سخت بیماری شان جدا کنیم. در یکی از عیادت ها دختر خانمی میخندید وقتی که با ایشان صحبت می کردیم و مادرش گریه می کرد. این دختر خانم لبخند می زد به حرف های ما و مادرش باز هم گریه می کرد. برای ما جای سوال بود. وقتی از اتاق خارج شدیم مادرش به سمت ما آمد و بعد از کلی دعا کردن گفت: دخترم سه ماهی می شود که لبخند نزده بود. شما ومدید و اون خندید و هنوزم داره می خنده.  از این لحظات و خاطرات زیاد داریم.

- آیا به اهدافی ذکر شد، دست پیدا کردید؟

+  یکی از برجسته ترین اهداف ما معرفی زنجان به عنوان شهر سلامتی بود که این اتفاق افتاد و شاهد این استقبال بودیم. علی الخصوص امیدواری بهبودی در بیماران از جهت سفر به زنجان بسیار ملموس بود. ایجاد حس امید به زندگی در بیماران بسیار ارزشمند بود. ما فراتر از انتظارمان به این اهداف رسیدیم و بازخوردهایی دریافت می کنیم که پیش بینی نمی کردیم. از ابتدای سفر با دوستان تصمیم گرفتیم این برنامه سالانه اتفاق بیفته و حاوی پیام های مختلف باشد. قطعا این برنامه سالیانه و متداوم تاثیری بهتری خواهد داشت چرا که اگر در مرحله شعار و نماد باقی بماند فایده ای نیز نخواهد داشت. ما بذری کاشتیم و واقعا شاهد جوانه های مرغوبی هستیم. امیدوارم ماحصل و برآوردهایی که از اتفاقات خوب این سفر عاید شده است را بتوان هم در حوزه گردشگری و هم سلامت استان به عنوان قدمی مثبت برشمرد.

- و سخن آخر؟

+ در پایان بی نهایت تشکر می کنم از هیئت مدیره مهرانه؛ ‌سرکار خانم دکتر مقیمی، جناب آقای مهندس وثوق و همکاران و دوستان عزیزی که واقعا یا علی گفتند و این کار به نحو احسن انجام شد. همچنین از دوستان و همکارانم در انجمن راهنمایان هم نهایت سپاس را دارم.

 

تصاویر بیشتر...

آخرین اخبار