• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

شایعترین سرطان‌ها در مردان و زنان ایرانی

آسیب های سوانح جاده ای و سرطان ها همچنان به عنوان دو عامل مهم از سه علت اصلی مرگ و میر در کشور، محور اصلی برخی مقالات و میز گردهای سی و هشتمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران است.

به گزارش خبرآنلاین، دبیر علمی جامعه جراحان ایران با بیان این مطلب گفت: گسترش جاده های کشور و فاصله زیاد با مراکز بیمارستانی عامل مهمی در طولانی شدن رسیدگی و درمان مصدومان سوانح رانندگی است.

دکتر سیاوش صحت با اشاره به پژوهش های انجام شده توسط جامعه جراحان ایران گفت: این بررسی حاکی است، بین 1 تا 12 ساعت زمان صرف می شود که مصدوم به خدمات علمی و دقیق درمانی دسترسی پیدا کند، از این رو موضوع تله مدیسین (ارتباط پزشکی از راه دور) یکی از ابعاد محوری در سخنرانی های همایش امسال است؛ بدین ترتیب می توان اقدامات تخصصی و درمانی در راه (آمبولانس) بوسیله ماهواره به درمانگر ارائه کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: بررسی عوارض و پیامدهای درمان بیماری ها بر اساس پرونده و داده های سازمان پزشکی قانونی و بیمارستان ها، بخش دیگری از موضوعات کنگره امسال است که 20 تا 24 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

دکتر صحت گفت: بر اساس آمار سرطان معده در مردان و سرطان سینه در زنان شایعترین انواع سرطان در ایران است که در این کنگره به جنبه های نوآورانه در تشخیص و درمان آن توجه می شود.

دبیر علمی جامعه جراحان ایران با تاکید بر حضور بالغ بر 720 سخنران از 18 رشته مختلف پزشکی و جراحی و ارائه صدها مقاله، گفت: همچنین کارگاه های، سونوگرافی برای جراحان، آشنایی با کار بردهای اجرایی تله مدیسین همچنین کارگاه پزشکی مبتنی بر شواهد با همکاری استادان ودانشگاه های بزرگ و معتبر علوم پزشکی کشور در طول پنج روز برگزاری کنگره، بر پا خواهد شد.

صحت با اشاره به مشکلات مدیریتی در بهداشت و درمان کشور و اهمیت سلامتی گفت: برگزاری میزگردهای پرسش و پاسخ با حضور جراحان با سابقه به همراه کنفرانس‌هایی پیرامون پیوند اعضاء، پرستاری، بیهوشی، رادیولوژی، رادیوتراپی، تعرفه های درمانی، رابطه پزشکی و بیمار، سرانه درمان، نقش پزشکان در جامعه، دیه و ... با محوریت آسیب شناسی بهداشت و درمان از دیگر ابعاد کنگره امسال است.

دبیر سی و هشتمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران گفت: طبق روال هر سال مراسم تجلیل از پیشکسوتان جراحی ایران و برترین شاخه های فعال در عرصه علمی و آموزشی به همراه معرفی فرآورده های پزشکی دارویی و جراحی با هدف شناخت فناوری های نوین و کاربردی برگزار خواهد شد.

سی و هشتمین کنگره و سالانه جامعه جراحان ایران 20 تا 24 اردیبهشت ماه 93 در مرکز همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، برگزار خواهد شد و هم اکنون از طریق دفتر مرکزی و سایر دفاتر شاخه ای جامعه جراحان در شهرهای دیگر برای رشته های جراحی، بیهوشی و پرستاری، ثبت نام به عمل می آید.

آخرین اخبار