• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

بازدید دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، از کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه

بازدید دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، از کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه

 

روز شنبه 24 اسفندماه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای افتتاح بخش دیالیز بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان، به این استان سفر کرد. ایشان همچنین بازدیدی از کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه نیز داشتند. در این بازدید، حضرت آیت اله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، دکتر علیمردانی و دکتر خانمحمدی نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی، دکتر بیگلری و سایر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی زنجان و هیات همراه دکتر هاشمی وزیر بهداشت نیز حضور داشتند.

در ابتدای این بازدید، گرانمایه از اعضای هیات مدیره مهرانه توضیحاتی در مورد طراحی و نیاز سنجی های انجام شده طی سال های گذشته ارائه کرد. وی با اشاره به مساحت 2 هکتاری زمین کلینیک و زیر بنای 12000مترمربعی آن، به تشریح بخش های مختلف کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیوتراپی مهرانه پرداخت و گفت: یکی از نقاط قوت این کلینیک، منحصر به فرد بودن طراحی و در نظر گرفتن تمامی نیازهای بیماران و استفاده از تجربیات مهندسین مشاور گنو و همچنین سازه های مشابه خارجی است. ایشان با تاکید بر بخش آموزشی و پیشگیری پیش بینی شده برای این مرکز، یکی از مهم ترین اهداف بلند مدت مهرانه، که همان بخش تحقیقات و پیشگیری از سرطان بوده است، را سهل الوصول توصیف کرد. وی در پایان صحبت های خود با اشاره به طرح توسعه این کلینیک و استقرار دستگاه PTاسکن در این مرکز عنوان کرد: تامین منابع مالی و هزینه ای این دستگاه صورت گرفته است و امیدواریم پس از راه اندازی قریب الوقوع فازهای این کلینیک، سراغ مراحل اداری و اجرایی و سپس ساخت و ساز این بخش توسعه ای برویم.

سپس مدیرعامل مهرانه، با ابلاغ پیام پروفسور ثبوتی رئیس هیات امنای مهرانه به وزیر بهداشت، اشاره ای به 2851 پرونده تشکیل یافته در طی 7 سال از فعالیت مهرانه داشت. وی کمک های مردم زنجان به مهرانه را به طور متوسط ماهیانه 150 میلیون عنوان کرد و گفت: این همه پیشرفت حاصل اعتماد مردم و خیرین به مهرانه است که طی این سال ها و با حضور نخبگان جامعه زنجان در مهرانه حاصل شده است. وثوق یکی دیگر از عمده فعالیت های مهرانه در این سال ها را تجهیز بخش خون بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) با حمایت های دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد. ایشان ضمن تقدیر از فعالیت های خیرین زنجانی در پیشرفت مهرانه، گفت: مهمانسرای مهرانه در تهران، برای اسکان بیمارانی ست که برای ادامه درمان و رادیوتراپی و پیوند مغز استخوان به تهران مراجعه می کنند، در نوع خود از نظر مکانی و همچنین ارائه خدمات رایگان به بیماران و همراه آنان در کشور بی نظیر است. که این نیز حاصل تلاش خیرین تهرانی ست و ابعاد گسترده مهرانه را نشان می دهد. وی افزود: از تجربه موفق مهمانسرای تهران استفاده کرده ایم و ساختمانی با زیر بنای 2000 متر مربع برای اسکان بیماران و همراه ایشان که از شهرستان ها و روستاهای مجاور به این کلینیک مراجعه خواهند نمود، با کمک خانواده خیر ارجمند مرحوم مهدوی، در محدوده همین کلینیک در حال احداث است.

وثوق در پایان صحبت های خود با اشاره به پیشرفت 50 درصدی در طی 17 ماه از آغاز عملیات عمرانی گفت: تاکنون هزینه ای بالغ بر 100میلیارد ریال توسط خیرین برای این مرکز هزینه شده است که شامل خرید زمین، عملیات عمرانی و مصالح آن و همچنین تامین تجهیزات این کلینیک است که عمده ترین آن خرید دستگاه رادیوتراپی انرژی بالا (high energy) از شرکت زیمنس آلمان به مبلغ 50 میلیارد ریال است. وی افزود: این دستگاه با حسن نظر آقای دکتر نهاوندیان و دکتر هاشمی و همچنین تلاش های نمایندگان زنجان در مجلس شورای اسلامی، هم اکنون در تحویل مهرانه است و امیدواریم با همین روند در بهار 93 شاهد راه اندازی فاز اول این مرکز و خدمات رسانی به بیماران دردمند باشیم.

سپس دکتر هاشمی ضمن تشکر از توضیحات ارائه داده شده سوالاتی در خصوص بار بیماری سرطان از دکتر بیگلری، دکتر مقیمی و دکتر اقدام داشت و پیش بینی های اصولی مهرانه را قابل تقدیر دانست. وزیر بهداشت ضمن اعلام حمایت از نهادهای خیریه ای سلامت در کشور گفت: مدیریت، شناسایی و تامین منابع مالی و همچنین هزینه های صورت گرفته در مهرانه قابل تامل است و نشان دهنده پتانسیل بالای جامعه اسلامی ایرانی برای کمک به همنوع است. ایشان همچنین با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته و گزارش های مهرانه در خصوص روند عملکرد آن در طی 7 سال، گفت: به نظر می رسد در آینده ای نزدیک شاهد شکوفایی این خیریه و استفاده از نیروی های خیرین آن برای ارتقا سطح سلامت جامعه خواهیم بود.

وی در پایان این بازدید کوتاه اما با برکت از همه خیرین مهرانه علی الخصوص جوانان تقدیر کرده و ضمن به گردن انداختن شال مهرانه، خود را یکی از اعضای کوچک مهرانه برشمرد. 

 

مشاهده تصاویر

آخرین اخبار