• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

مراسم گلریزان «مهرانه» در سالن همایش های بین المللی برج میلاد

روز دوشنبه 11 شهریور  همایش گلریزان انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان «مهرانه» در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد. این همایش که به منظور پشتیبانی از ساخت کلینیک تخصصی سرطان و مرکز رادیو تراپی مهرانه ترتیب داده شده بود با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی آغاز گردید.

در ابتدای این مراسم که جمع کثیری از خیرین استان زنجان و تهران حضور داشتند، پروفسور ثبوتی رییس هیات امنای مهرانه بیاناتی را در باب مهرانه و اقدامات خوبی که در این انجمن صورت می پذیرد ایراد کردند. سپس دکتر مینوش مقیمی فوق تخصص خون و آنکولوژی و رییس هیئت مدیره ی مهرانه در مورد چرایی اهمیت بیماری سرطان و درمان آن صحبت کردند.در ادامه ی برنامه کلیپی که روند ساخت کلینیک تخصصی سرطان را به روش پویا نمایی به طور کامل توصیف کرده بود، پخش شد. در این کلیپ تمام قسمت های تعبیه شده در کلینیک و مساحت آن ها به طور کامل و دقیق شرح داده شد.

سپس دکتر اسماعیل آذر مهمان ویژه این برنامه با ابیات زیبایی پیرامون نیکی و نوع دوستی مجلس را مزین کردند.
در ادامه برنامه از مهندس اصغر وثوق مدیر عامل مهرانه دعوت شد تا به ارائه اطلاعاتی پیرامون فعالیت های مهرانه و عملکرد آن بپردازند. ایشان با بیان اینکه بیماری سرطان مهلک است و موج عظیمی از این بیماری پیش روی جوامع می باشد، تاکید کردند: باید برای کمک به بیماران مبتلا به این بیماری دست در دست هم بدهیم. ایشان سخنان خود را با معرفی کلی اعضای هیات امنا و هیات مدیره مهرانه و بیان آماری از بیماران تحت پوشش مهرانه ادامه داده و افزودند: حرکت مهرانه دارای برنامه ریزی مدون است و شاه بیت آن هم کلینیک تخصصی سرطان می باشد که در دو زمینه ی "زمین و ساخت و ساز " و "تجهیزات پزشکی" در حال پیش روی است.

سپس محمد حسین مولایی، مجری برنامه؛ خیرین را برای کمک به مهرانه تشویق کرد. امیر بنی آدم عضو کمیته پیگیری احداث کلینیک تخصصی سرطان و عضو خیرین مدرسه ساز سخنانی را در باب هدف آفرینش انسان و سر مقصد نهایی همه ی  ما بیان نموده و به این مهم اشاره کردند که جز نیکی و کار خیر چیزی از انسان باقی نمی ماند . در این مراسم همچنین از بانوی خیر خانم رباب صادقی و همچنین خانم شجاعی یکی از بیماران بهبود یافته تقدیر شد.
در ادامه ی برنامه از اثر هنری بسیار زیبای آقای توابی رو نمایی شد .تابلویی بسیار زیبا با مضمون "نور علی نور" از هزاران قطعه چوبی ساخته شده بود و حاصل دو سال تلاش و زحمت این هنرمند فرهیخته زنجانی بود به نفع بیماران تحت پوشش مهرانه به فروش رسید.


در بخش پایانی مراسم دکتر محمد نهاوندیان ریاست محترم دفتر رییس جمهور با ابراز خوشحالی از حضور در این برنامه، گفتند: امروز در جمعی حاضر شده ایم که همگی به جای فکر کردن و کار کردن برای خودمان برای همنوع دردمندمان در تلاشیم. ایشان افزودند: در طی این مدت کوتاه از آغاز به کار دولت تدبیر و امید، اقدامات جدی در زمینه رفع موانع و مشکلات پیش روی مسائل درمانی بیماران علی الخصوص بیماران نیازمند برداشته شده است که تاثیر آن را در ماه های آینده شاهد خواهیم بود. ایشان فعالیت های سازمان های مردم نهاد، به ویژه خیریه ها را برای جامعه امروز ایران یک غنیمت دانستند و گفتند: خیریه ها محلی برای ایجاد امید و نشاط در میان مردم است که می توانند عصای دست دولت در زمینه های مختلف باشند.
عضو هیات امنای مهرانه با اشاره به فعالیت های مهرانه گفت: این فعالیت ها، به "مهرانه"، یعنی محل تجلی مهربانی، معنای تازه بخشیده که در راه انسان دوستی قدم بر می دارد و اقدامات این خیریه به عنوان یکی از نقاط برجسته اجتماعی در سال های اخیر در زنجان است که امیدواریم بتواند با ادامه همین روند به عنوان یک الگو برای سایر خیریه ها در کشور باشد. در پایان مراسم کمک های مالی خیرین حاضر در سالن اعلام شد و مراسم با پذیرایی از مهمانان و صرف شام به پایان رسید.

لازم به ذکر است برگزاری موفق این برنامه مرهون حمایت های بی دریغ مهندس بی آزار مدیر مرکز همایش های بین المللی برج میلاد ؛مهندس رضایی مدیر سالن؛ مهندس موسوی مدیر اجرایی و همچنین حامی این برنامه مهندس ضرابی مدیریت محترم بیمه کارآفرین بوده است.
ضمنا تلاش های شبانه روزی خیرین جوان در شعبه ی تهران مهرانه نیز برای هماهنگی و برگزاری با کیفیت این برنامه شایسته بهترین تقدیرهاست.

مشاهده تصاویر

مشخصات تابلو "نور علی نور" از زبان سازنده ی آن

بازتاب همایش "گلریزان مهرانه" در مچله آسیا

آخرین اخبار