• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

خداحافظی با یک عاشق


مراسم وداع با استاد فرزانه پروفسور پروانه وثوق با حضور نزدیکان، اعضا هیات امنا و هیأت مدیره موسسه خیریه محک، جمعی از یاوران، پزشکان، اساتید و فعالان حوزه درمان و خیریه برگزار شد.
                       
در این روز، شکوه و ارزش 78 سال زندگی توأم با عشق و مهرورزیِ پرفسور پروانه وثوق ، در حضور سراسر مهر تعداد زیادی از دوستداران او و در چشمان تک تک افرادی که برای خداحافظی با پزشک مهربان محک آمده بودند، دیده می شد.

در میان جمعیت انبوه حاضرانِ در مراسم، بودند کودکانی که سلامتی را به واسطه مهر پروفسور وثوق و هزاران همراه عاشقش در محک یافته بودند. آنها آمده بودند تا پروانه وثوق با خیالی راحت از بابت به ثمر نشستن مهرش، مرحله جدیدی از حیات عاشقانه اش را آغاز کند.

حسین فرزند محک آمده بود تا از خوبی‌های دکترش بگوید اما بغضی که در گلویش شکست و اشکی که روی صورتش نشست، گویاترین حرفها بود.

کودکان در حال درمان محک نیز از پشت پنجره اتاق‌های بیمارستان، با نگاه پاک و چشمان پر امید، به دکتر مهربانشان می‌گفتند که قهرمانانه با بیماری مبارزه خواهند کرد تا او را به آرزویش که بهبودی و سلامتی همه آنهاست برسانند. تعدادی از کودکان هم در حالی که در آغوش شاگردان این استاد بزرگ در مراسم حضور داشتند، از او برای نگاهش و دستانش که همیشه سرزندگی، امیدواری و عشق به زندگی را به همه هدیه می‌داد، قدردانی می‌کردند.

شاگردان دکتر وثوق که همگی او را مادر معنوی و الگوی علمی خود می‌دانند، همچون فرزندی که یارای دوری از مادر را ندارند، با او پیمان بستند که صبر، بزرگواری و عشق بی پایانی را که از او آموختند، بی دریغ نثار فرزندان این خاک کنند.

در این مراسم تک تک اعضای خانواده بزرگ محک نیز عهدی از عمق جان با هم داشتند؛ که با تداوم حضور و مشارکت خود هر روز سلامتی و بهبودی تعداد بیشتری از کودکان مبتلا به سرطان را به پروانه وثوق و تمامی انسان‌های نیک اندیش تاریخ هدیه دهند.

ایمان داریم شاگردان او، که امروز پزشکان و متخصصان حاذق در حوزه درمان سرطان اطفال هستند، در محک و صدها مرکز درمانی دیگر،‌ همواره بهترین خدمتگزار کودکان مبتلا به سرطان خواهند بود.

به نقل از روابط عمومی محک

آخرین اخبار