• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

گزارش روزنامه مردم نو، در نشستی با مدیر عامل مهرانه

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی عنوان کرد:
لزوم مشارکت خیرین در ساخت مراکز رادیوتراپی
هزینه‌های روانی و مالی بیماران را کم کنیم

 

با ساخت این مرکز درمانی، نیاز مراجعه بیماران سرطانی استان، برای ادامه درمان به استان‌هایی مانند تهران کاهش می‌یابد. که این امر، بار مضاعف هزینه‌های مالی و روانی بیماران و خانوده‌های آنان را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.



مریم مرادخانی- انجمن خیریه بیماران مبتلا به سرطان (مهرانه) برای ادامه ساخت مرکز رادیوتراپی نیازمند حمایت و مشارکت خیرین می‌باشد. دو هزار و 224 پرونده بیماران مبتلا به سرطان بالای 14 سال در انجمن خیریه مهرانه، بیانگر نیاز به تجهیز هرچه سریع‌تر مرکز رادیوتراپی در حال ساخت در زنجان می‌باشد، مرکزی که مهرماه سال 90 کلنگ احداث آن به زمین زده شده است و پس از یک‌سال کار بر روی نقشه‌های ساخت آن، کار احداثش آغاز شده است. مرکز درمانی رادیوتراپی استان، که با حمایت خیرین استان، 10درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، هم‌اکنون نیز نیازمند یاری و کمک بیشتر خیرین برای تسریع ساخت و استقرار دستگاه رادیوتراپی می‌باشد.
* نیاز 80 درصدی بیماران به رادیوتراپی
مدیرعامل انجمن مهرانه، با اشاره به لزوم ساخت این مرکز(رادیوتراپی) در استان، گفت: با ساخت این مرکز درمانی، نیاز مراجعه بیماران مبتلا به سرطان استان، برای ادامه درمان به استان‌هایی مانند تهران کاهش می‌یابد. که این امر، بار مضاعف هزینه‌های مالی و روانی بیماران و خانوده‌های آنان را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.
اصغر وثوق، با بیان اینکه، 80 درصد بیماران مبتلا به سرطان، نیازمند استفاده از دستگاه رادیوتراپی می‌باشند، افزود: خرید و استقرار دستگاه رادیوتراپی، نیازمند 2میلیارد و 700 میلیون تومان می‌باشد که از این رقم، انجمن مهرانه ، از مجرای کمک خیرین، یک میلیارد تومان آن را تامین نموده است و یک میلیارد و700 میلیون تومان نیز، از طریق و همراهی خیرین، بایستی جذب و فراهم شود.
مدیرعامل این انجمن مردم نهاد، «مهرانه» را، انجمنی دانست که با حضور و حمایت مردم و خیرین در حال پاسخگویی به بیماران می‌باشد.
*تسریع ساخت با حضور خیرین
وی، مبلغ ساخت این مرکز در زمینی، به مساحت 10 هزار مترمربع را، 15 میلیارد تومان اعلام کرد وافزود: باید گفت، بسیاری از مبالغ این مرکز مانند وجه خرید زمین، طراحی نقشه‌ها و ... از طریق خیرین انجام گرفته است. وثوق، در خصوص رقم جذب شده از سوی خیرین برای ادامه ساخت مرکز را 2/5 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با کمک هرچه بیشتر خیرین، کارساخت این مرکز تسریع یافته و بیماران هرچه زودتر می‌توانند، از این مرکز درمانی استفاده نمایند.
*پت اسکن نیاز تشخیصی بیماران
انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان ( مهرانه) که در 6 سال فعالیت خود، اهداف میان مدت و کوتاه مدتی را داشته است، ساخت مرکز رادیوتراپی را در اهداف بلند مدت خود قرار داده است، علاوه بر این، ملی نمودن فعالیت‌های مهرانه نیز از دیگر اقدامات این انجمن در راستای اهداف بلند مدت است.
مدیرعامل این انجمن در خصوص ملی کردن مهرانه نیز گفت: هم‌اکنون، بیماران و افراد مشکوک به سرطان، برای تشخیص این بیماری به کشورهایی مانند ترکیه و مالزی سفر می‌کنند تا به وسیله دستگاهی به نام«پت اسکن» اقدام به تشخیص این بیماری نمایند، به همین دلیل انجمن مهرانه ، درصدد است با حمایت خیرین، این دستگاه 7 میلیارد تومانی را برای استقرار در مرکز رادیوتراپی خریداری نماید، تا دیگر نیازی به مراجعه هموطنان به سایر کشورها نباشد.
وثوق استقرار دستگاه «پت‌اسکن» در استان را، یکی از عوامل ملی نمودن مهرانه دانست و عنوان کرد: زمانی که  دستگاه «پت‌اسکن» در استان، استقرار یابد، مهرانه زنجان نیز هم‌پای محک ( موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان) می‌تواند به بیماران کشور خدمت‌رسانی نموده و گام اساسی در توسعه استان داشته باشد. 

آخرین اخبار