• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

گزارشی از برگزاری سمینار آموزشی - پیشگیری سرطان پستان

 

سمینار آموزشی - پیشگیری سرطان پستان در تاریخ 30مهرماه 1391 توسط کانون مهر دانشگاه زنجان در سالن الغدیر این دانشگاه برگزار شد. در این سمینار که بیش از 600نفر از دانشجویان و اساتید رشته‎های مختلف دانشگاهی حضور داشتند، ابتدا خیر مقدم گویی و ارائه توضیحات و گزارش از نحوه فعالیت های کانون مهر توسط آقای علی محرّمی دبیر این کانون بیان شد. سپس خانم دکتر مینوش مقیمی (فوق تخصص خون و آنکولوژی و رئیس هیأت مدیرۀ انجمن خیریۀ مهرانه ) توضیحاتی کلی پیرامون سرطان و نحوۀ پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان پستان از طریق خودآزمایی (معاینه توسط خود ِ فرد)، بیان فرمودند .
در ادامه سرکار خانم رؤیا مقدّمی ( بیمار بهبود یافتۀ سرطان پستان ) به بیان تجربیات خود در زمینۀ پیشگیری و درمان سرطان پرداختند. ایشان همچنین از انجمن مهرانه و کانون مهر دانشگاه زنجان که همواره حامی بیماران مبتلا به سرطان بوده‏اند، بسیار تشکر کردند .
در انتهای این جلسه، برگه‏های پرسش و پاسخ از حضّار جمع‎آوری شده و سوالات مطرح شده از خانم دکتر مقیمی پرسیده‎شد؛ همچنین حضار به صورت شفاهی نیز سوالات خود را نیز از ایشان پرسیدند و تا زمانی که فرصت اجازه می‎داد، خانم دکتر مقیمی پاسخگوی سؤالات بودند.
شایان ذکر است در این سمینار 6 کلیپ آموزشی بسیار مفید در بین برنامه‏های سمینار و همچنین 2بروشور آموزشی و پیشگیری (درباره سرطان پستان و نحوۀ تغذیۀ سالم) که با همکاری معاونت محترم فرهنگی-اجتماعی دانشگاه زنجان آماده شده بود، پخش شد.
در پایان برنامه، کانون مهر دانشگاه زنجان، با تقدیم لوح تقدیر و اهدای یادبودی از خانم دکتر مقیمی و سرکار خانم رؤیا مقدمی تقدیر کرد. که سرکار خانم رؤیا مقدمی بیمار بهبود یافتۀ سرطان پستان، هدیۀ خود را به انجمن خیریۀ مهرانه اهدا کردند.
اعضای کانون مهر دانشگاه زنجان برای پذیرایی حضار از سیب به عنوان نماد تغذیه سالم استفاده کردند.
انجمن خیریه مهرانه از تلاش های تمامی اعضای کانون مهر و مجری خوب این برنامه سرکار خانم اسکندریون و همچنین کارشناسان محترم معاونت فرهنگی –اجتماعی دانشگاه زنجان، جناب آقای حریری و جناب آقای حمزه­لو پاک و همۀ کسانی که در برگزاری این سمینار نقش داشتند، تشکر می‏نماید. و امیدوار است این چنین برنامه هایی که با هدف آموزش در جهت پیشگیری از بیماری سرطان است تداوم داشته و در سایر دانشگاه ها نیز شاهد این گونه فعالیت ها در عرصه ارتقا سلامت جامعه باشیم.
 
آخرین اخبار