• En

  • En
  • بازدید مجازی از کلینیک تخصصی مهرانه

نشست بیماران مبتلا به سرطان با موضوع تاثیر ورزش بر سرطان91.6.19

برگزاری نشست بیماران مبتلا به سرطان با موضوع تاثیر ورزش بر سرطان

به گزارش روابط عمومی مهرانه ، روز یکشنبه 19 شهریور ماه ، دومین جلسه از سری نشست های بیماران مبتلا به سرطان در سالن علامه طباطبایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برگزار گردید.

این برنامه که به همت اعضای واحد تربیت بدنی مهرانه صورت انجام گرفت با حضور تنی چند از بیماران و خانواده های آنان برگزار شد. در ابتدای برنامه خانم دکتر مقیمی یکی از بنیانگذاران مهرانه ، خیرمقدم گویی خدمت مدعوین ، بیماران ، خانواده های آنان و سایر خیرین و اعضای مهرانه ابراز داشتند. اولین سخنران این نشست آقای دکتر صفری ازاعضای هیات علمی دانشگاه آزاد بودند. ایشان با اشاره به افزایش چشم گیر تحقیقات و پژوهش ها در پرداختن به موضوع تاثیر ورزش بر بیماری ها ، مخصوصا بیماری های صعب العلاج مانند سرطان ، ابراز داشتند با تمرینات منظم زیر نظر پزشک معالج می توان از بسیاری از امراض جانبی بیماران جلوگیری کرد. مهمان بعدی برنامه آقای دکتر حکمی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بود. وی گفت: اگر بخواهیم ورزش در درمان بیماری موثر باشد باید یک برنامه سه مرحله ای را انجام دهیم. اول تشخیص پزشک معالج برای انجام یک یا چند حرکت ورزشی ، مرحله بعدی پیشنهاد یک یا چند نوع ورزش و حرکت بدنی برای رسیدن به مدنظر پزشک و سومین و مهم ترین گام علاقه مندی خود بیمار به انجام آن ورزش است. ایشان افزود: با طی این برنامه سه مرحله ای ، انجام حرکات ورزشی می تواند بر روند رو به رشد درمان بیماری کمک کند.

در بخش بعدی برنامه نیز پرسش و پاسخ با 3 تن از اعضای مهرانه حاضر در جلسه ، آقای دکتر صفری ، آقای دکتر حکمی و خانم دکتر مقیمی ، برگزار شد.

همچنین در پایان این نشست ، خانم دکتر مقیمی ، برگزاری 2 نشست دیگر ، یکی با موضوع سوالات عمومی و متداول پزشکی و درمانی بیماران و دیگری نیز به موضوع تغذیه بیماران مبتلا به سرطان ،خواهد پرداخت ، در برنامه های آتی مهرانه قرار دارد.

همکاری پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان و همچنین اعضای باشگاه خبرنگاران جوان در اجرای هر چه بهتر این نشست و پوشش مناسب خبری توسط صداوسیمای واحد زنجان-شبکه اشراق- شایسته بهترین تقدیرهاست.

 

آخرین اخبار